Verchromen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Rijs

Verchromen

Unread post by Rijs »

Hi,

Beide deurgrepen en de Matador buitenspiegel wil ik laten verchromen, er zitten namelijk een soort van blaasjes in.
Heeft iemand daar ervaring mee, of wie weet een goed adres in de omgeving Amersfoort.

Lancia Fulvia Coupe 1967
Gemoll

Re: Verchromen

Unread post by Gemoll »

Ik ben ook benieuwd! precies hetzelfde hier. Deurgrepen kunnen lastig zijn heb ik begrepen omdat deze van zamac zijn. Ook ik ben benieuwd naar ervaringen!
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Deurgrepen zijn nog / weer nieuw te koop.
Rijs

Unread post by Rijs »

Ik had ook gezien dat portiergrepen te koop zijn,maar wel behoorlijk aan de prijs. Een nieuwe Matador buitenspiegel kan ik niet vinden.
Daarom wil ik eerst een prijsopgave van het verchromen.
Stefan Elshout

Unread post by Stefan Elshout »

Verchromen gaat prima hoor, iets minder makkelijk als gewoon staal maar als er geen hele diepe putten in zitten is het geen probleem.
Volgens mij had ik het bij Galvame in Rotterdam laten doen, 2 handgrepen en 1 spiegelsteun iets van 100 euro maar dat weet ik niet meer zeker.
Kleine tip, als je die handgrepen laat verchromen, draai moertjes over de gehele draad van de tapeindjes, blijkbaar is het zo aggresief dat anders je halve schroefdraad of tapeind weggevreten wordt.
Attachments
chroom-3.jpg
chroom-3.jpg (115.28 KiB) Viewed 1113 times
chroom-2.jpg
chroom-2.jpg (93.01 KiB) Viewed 1113 times
chroom-1.jpg
chroom-1.jpg (132.09 KiB) Viewed 1113 times
bart

Unread post by bart »

Oh, dat is goed om te weten! Deurgrepen schijnen lastig te zijn (Zamac inderdaad)
De lokale verchromer in noord Nederland begon er niet aan.
Rijs

Unread post by Rijs »

Dat ziet er goed uit en voor een goede prijs, bedankt voor de tip.
Jean de Barsy

Unread post by Jean de Barsy »

Het chromeren van gladde handvaten etc is geen probleem maar bepaalde onderdelen zoals de "Matador" spiegel hebben gegraveerde tekst. Die tekst zal "opgevuld" worden tijdens het chromeren en daarna, als er nog iets te lezen valt, zal dat nog eens gepolist worden ook. De kans is dus zeer groot dat het "op niks zal trekken" en de tekst helemaal niet leesbaar meer zal zijn.

Als je zo'n onderdelen wilt laten herchromeren, moet je eerst de tekst laten hergraveren (dieper) zodat deze het proces overleeft.

Ik moet ook zo'n koplampsierringen van een Appia Cabrio laten chromeren.Daarop staat "Carello etc" gegraveerd en als ik die laat chromeren is die tekst weg en dan oogt het echt opgelapt. Dus als iemand een chromage bedrijf kent waar ze eerst graveren... hoor ik het graag.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Is dat deel van de spiegel waar Matador in gegraveerd staat niet van rvs - inox?
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Huib Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat deel van de spiegel waar Matador in
> gegraveerd staat niet van rvs - inox?

Volgens mij ook.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”