Verchromen
Verchromen
Hi,
Beide deurgrepen en de Matador buitenspiegel wil ik laten verchromen, er zitten namelijk een soort van blaasjes in.
Heeft iemand daar ervaring mee, of wie weet een goed adres in de omgeving Amersfoort.
Lancia Fulvia Coupe 1967
Beide deurgrepen en de Matador buitenspiegel wil ik laten verchromen, er zitten namelijk een soort van blaasjes in.
Heeft iemand daar ervaring mee, of wie weet een goed adres in de omgeving Amersfoort.
Lancia Fulvia Coupe 1967
Re: Verchromen
Ik ben ook benieuwd! precies hetzelfde hier. Deurgrepen kunnen lastig zijn heb ik begrepen omdat deze van zamac zijn. Ook ik ben benieuwd naar ervaringen!
Deurgrepen zijn nog / weer nieuw te koop.
Ik had ook gezien dat portiergrepen te koop zijn,maar wel behoorlijk aan de prijs. Een nieuwe Matador buitenspiegel kan ik niet vinden.
Daarom wil ik eerst een prijsopgave van het verchromen.
Daarom wil ik eerst een prijsopgave van het verchromen.
-
Verchromen gaat prima hoor, iets minder makkelijk als gewoon staal maar als er geen hele diepe putten in zitten is het geen probleem.
Volgens mij had ik het bij Galvame in Rotterdam laten doen, 2 handgrepen en 1 spiegelsteun iets van 100 euro maar dat weet ik niet meer zeker.
Kleine tip, als je die handgrepen laat verchromen, draai moertjes over de gehele draad van de tapeindjes, blijkbaar is het zo aggresief dat anders je halve schroefdraad of tapeind weggevreten wordt.
Volgens mij had ik het bij Galvame in Rotterdam laten doen, 2 handgrepen en 1 spiegelsteun iets van 100 euro maar dat weet ik niet meer zeker.
Kleine tip, als je die handgrepen laat verchromen, draai moertjes over de gehele draad van de tapeindjes, blijkbaar is het zo aggresief dat anders je halve schroefdraad of tapeind weggevreten wordt.
- Attachments
-
- chroom-3.jpg (115.28 KiB) Viewed 1113 times
-
- chroom-2.jpg (93.01 KiB) Viewed 1113 times
-
- chroom-1.jpg (132.09 KiB) Viewed 1113 times
Oh, dat is goed om te weten! Deurgrepen schijnen lastig te zijn (Zamac inderdaad)
De lokale verchromer in noord Nederland begon er niet aan.
De lokale verchromer in noord Nederland begon er niet aan.
Dat ziet er goed uit en voor een goede prijs, bedankt voor de tip.
-
Het chromeren van gladde handvaten etc is geen probleem maar bepaalde onderdelen zoals de "Matador" spiegel hebben gegraveerde tekst. Die tekst zal "opgevuld" worden tijdens het chromeren en daarna, als er nog iets te lezen valt, zal dat nog eens gepolist worden ook. De kans is dus zeer groot dat het "op niks zal trekken" en de tekst helemaal niet leesbaar meer zal zijn.
Als je zo'n onderdelen wilt laten herchromeren, moet je eerst de tekst laten hergraveren (dieper) zodat deze het proces overleeft.
Ik moet ook zo'n koplampsierringen van een Appia Cabrio laten chromeren.Daarop staat "Carello etc" gegraveerd en als ik die laat chromeren is die tekst weg en dan oogt het echt opgelapt. Dus als iemand een chromage bedrijf kent waar ze eerst graveren... hoor ik het graag.
Als je zo'n onderdelen wilt laten herchromeren, moet je eerst de tekst laten hergraveren (dieper) zodat deze het proces overleeft.
Ik moet ook zo'n koplampsierringen van een Appia Cabrio laten chromeren.Daarop staat "Carello etc" gegraveerd en als ik die laat chromeren is die tekst weg en dan oogt het echt opgelapt. Dus als iemand een chromage bedrijf kent waar ze eerst graveren... hoor ik het graag.
Is dat deel van de spiegel waar Matador in gegraveerd staat niet van rvs - inox?
-
Huib Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat deel van de spiegel waar Matador in
> gegraveerd staat niet van rvs - inox?
Volgens mij ook.
-------------------------------------------------------
> Is dat deel van de spiegel waar Matador in
> gegraveerd staat niet van rvs - inox?
Volgens mij ook.