Zooo ....
Had gister dus op de snelweg gereden om te kijken of mijn kachel goed warm wordt na het ontluchten... Alles ging prima en ik dacht, hier zit opeens behoorlijk gang in dat bakkie...
Ik rij de snelweg af tot aan het stoplicht valt mij op dat ie opeens erg onrustig loopt op 3 cilinders dus.
Omdat ik niet veer van de snelweg woon nog FF rustig naar huis gereden. Hier FF de boel uit mekaar gehaald, twee van de vier bougies zaten er zo goed als los in. Ik dacht dus wegenwacht belle...
Een nette meneer kwam een uur later aan, een ander getest zoals bougies verwisselen, bobine vervangen, compressietest, kijken of alle cilinders een vonk hebben enz. enz. enz...
Uiteindelijk blijkt dat het probleem toch ergens op cilinder vier valt nog eens gekeken. Hij concludeert dus dat de injector niet wordt aangestuurd eerste diagnose ECU stuk maar ik bestond er dus op om alles FF door te meten blijkt er een kortsluiten in de bedrading te zitten.
Iemand zo iets al meegemaakt of eventueel opgelost. Eigen was dat auto voor woon- werkverkeer gedacht, dat kan ik nu dus schudden...
Injectie wordt niet aangestuurd
Re: Injectie wordt niet aangestuurd
het is maar een advies hoor ..., maar voordat je in deze auto gaat investeren zou ik toch eerst een betere diagnose laten stellen ...
lekkage uit de kachelradiateur, kennelijk veel lucht/gas in je koelsysteem en je zoekt ook nog een gewone radiateur zie ik, e.e.a. zou zeker kunnen passen bij veel te hoge druk in je koelsysteem door bijv een lekke koppakking ...
... en dan ook nog kortsluiting in je bedrading ..., pas wel op dat het geen bodemloos vat wordt
lekkage uit de kachelradiateur, kennelijk veel lucht/gas in je koelsysteem en je zoekt ook nog een gewone radiateur zie ik, e.e.a. zou zeker kunnen passen bij veel te hoge druk in je koelsysteem door bijv een lekke koppakking ...
... en dan ook nog kortsluiting in je bedrading ..., pas wel op dat het geen bodemloos vat wordt
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
Re: Injectie wordt niet aangestuurd
Hoi,
Bedankt voor de advies. Maar het is opgelost. De injector was dood, vervangen en hij doet het weer. Mijn radiateur was al lek toen ik hem gekocht had maar er was verder niks mis mee. En de afgelopen five jaar veel onderhoud gehad bij de Alfa Dealer. In 2013 is de koppakking incl. distributie gedaan...
Dat was ook de reden dat ik hem heb genomen.
Morgen ophalen en weer tuffen... Kan er niks aandoen blijf ergens op die Italiaanse mini Ferrari's hangen...
Bedankt voor de advies. Maar het is opgelost. De injector was dood, vervangen en hij doet het weer. Mijn radiateur was al lek toen ik hem gekocht had maar er was verder niks mis mee. En de afgelopen five jaar veel onderhoud gehad bij de Alfa Dealer. In 2013 is de koppakking incl. distributie gedaan...
Dat was ook de reden dat ik hem heb genomen.
Morgen ophalen en weer tuffen... Kan er niks aandoen blijf ergens op die Italiaanse mini Ferrari's hangen...