Nu het wachten is voorbij, de Thesis staat voor de deur.
Ik moet eerlijk bekennen dat de 3.0 V6 een beest van een motor is. Ongelooflijk wat een kracht. Al twee keer heel veel plezier beleefd bij een stoplicht. Doe ik niet vaak, maar nu moest het even.

(tegen een gepimpte Opel en een Golf)
Het is een hele fijne auto, en het interieur is in een top conditie. Moet nog wel even kijken naar het dashboard-kastje, die gaat niet open wanneer er op de knop wordt gedrukt. Met mijn diagnose software kan ik deze ook niet geopend krijgen, alleen met het touwtje. Ik vermoed; of een defect motortje of een kabelbreuk, maar die ga ik nog na meten.
Van de buitenkant ook in goede staat. wel een kras achter, maar niets wat onmogelijk is om weg te werken. En de bekende plekjes bij motorkaprand, achterdeuren. De sideskirts zijn wel ingescheurd, moet ik kijken of dat mooi te herstellen is. Moet nog een nieuwe batterij in voor de EPG. Daar klaagt ze over, de auto heeft tenslotte 2 jaar stil gestaan. Misschien ook een nieuwe wat zwaardere hoofd accu. En wat nieuwe luchtfilters.
Tja en dan de kleur, deze kleur heb ik ook nog niet veel gezien, het is een zwart-paars, aubergine kleur. Helaas is er geen kleurstickertje. Maar er is vast iemand die de kleurcode en de naam kan geven.
Ik heb al veel mensen weer zien kijken, wat rijdt daar nu?
Ik ben echt blij weer in een Thesis te rijden. Het is echt een zo zwaar ondergewaardeerde auto. Des te mee lol voor ons.
Groetjes, Marc
Groetjes, Marc
marc@lancia.name
Http://www.lancia.name
2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v
EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v