koplamp sproeiers

Discussie en vraagbaak over Thesis
johnbosch

koplamp sproeiers

Unread post by johnbosch »

Ik heb het idee dat mijn koplamp sproeiers het niet doen, en ik denk dat ze het al heel lang niet doen.
Volgens het manual worden ze ingeschakeld als het dimlicht aanstaat en de ruitensproeiers worden geactiveerd.
Ruiten sproeiers doen het prima en dimlicht uiteraard ook maar er gebeurt niets met de sproeiers bij de koplampen, klepje blijft dicht.
de zekering in de motorruimte van 20A positie 15 is heel.

heeft er iemand een idee? en is dat ook de juiste manier op de koplampsproeiers in te schakelen.

john
Rino

Re: koplamp sproeiers

Unread post by Rino »

Op het reservoir van de ruitensproeiervloeistof zitten twee pompjes : één voor de ruitensproeiers en een tweede voor de koplampsproeiers. Waarschijnlijk doet het tweede het niet meer.
Het reservoir zit achter de kunststof wielbescherming voor het rechter voorwiel. De pompjes zitten onderaan het reservoir.
johnbosch

Unread post by johnbosch »

oke duidelijk ga ik naar kijken,
hoe worden de klepjes naar buiten gedrukt en de sproeiers naar buiten.
Rino

Unread post by Rino »

de afdekklepjes van de sproeiers worden mechanisch door de sproeiers open geduwd. De sproeiers komen onder druk van de sproeivloeistof naar buiten.

Je kan de werking van de pompjes testen door het slangetje die naar de koplampsproeiers gaat op het pompje van de ruitenwissersproeiers te zetten en omgekeerd.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”