Recent hoor ik (vooral bij koude start) een onrustwekkend geluid dat (lijkt me) aan de draaing van het stuur gerelateerd is. Alsof er een tandwielkast of pomp van de stuurservo droog loopt. Mijn vragen:
1) Is dit al eerder aan bod gekomen in dit forum? Zo ja waar kan ik het vinden (mijn zoekfunctie levert zelden iets zinnigs op).
2) Ik vind nergens een stop of deksel waar ik het vloeistofniveau van de stuur-'servo' kan controleren, laat staan bijvullen, of gaat dat samen met de versnellingsbak en waar moet dat bijgevuld worden. (ps Ik heb automatische versnellingsbak).
Dank voor uw reactie.
Groetjes, Karel A
Stuurbekrachtiging
Re: Stuurbekrachtiging
Karel,
De olie voor de stuurbekrachtiging heeft niks met de versnellingsbak te maken. Het reservoir met die olie zit verstopt achter het zwarte deksel rechts bij de voorruit onder de motorkap. Is ook van buiten te zien.
Zie ook als bijlage copy van wat er in het instructieboekje staat.
Ik heb verder 'per fortuna' geen ervaring met wat je schrijft. Je zou de pomp ervan kunnen verdenken, of het stuurhuis.
Rino
De olie voor de stuurbekrachtiging heeft niks met de versnellingsbak te maken. Het reservoir met die olie zit verstopt achter het zwarte deksel rechts bij de voorruit onder de motorkap. Is ook van buiten te zien.
Zie ook als bijlage copy van wat er in het instructieboekje staat.
Ik heb verder 'per fortuna' geen ervaring met wat je schrijft. Je zou de pomp ervan kunnen verdenken, of het stuurhuis.
Rino
- Attachments
-
- knipsel.jpg (74.89 KiB) Viewed 330 times
mogelijk lekkage van de stuurbekrachtigingsolie ..... http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 04,1133158
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Rino, hartelijk bedankt. ik voel me wel erg dom dat ik dat zelf niet heb gevonden. Ik ben uitermate blij dat het probleem opgelost is met wat atf olie (overigens dezelfde soort als op de versnellingsbak zit).
Koen, ik zal dit met argusogen volgen. Ook bedankt voor uw reactie.
Karel A.
Koen, ik zal dit met argusogen volgen. Ook bedankt voor uw reactie.
Karel A.
Fijn dat het opgelost is.. Daar begon het bij mij ook.. De oorzaak zat hem in lekkage een olieleiding, En als je pech hebt (had ik natuurlijk) moet je daarvan het deel vervangen dat over je subframe loopt.. LVervangen is dan geen eenvoudige klus. Geen onbekend fenomeen in Thesis land..
Maar hopelijk houd je het ´droog´.. !!! Hugo
Maar hopelijk houd je het ´droog´.. !!! Hugo