Toch maar afscheid nemen van de Diva

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Toch maar afscheid nemen van de Diva

Unread post by HBP »

Ik rij domweg te weinig kilometers om de diva nog rendabel te kunnen rijden.. Aankomende maandag gaat zij voor een hagelnieuwe APK en daarna mag zij van eigenaar wisselen..

De Diva:

2.4 JTD 20V 215PK 485NM zesbak(hand) , motorisch echt in waanzinnige staat. Er is in de loop van vorig en dit jaar vele nieuwe onderdelen opgekomen, zoals dynamo,beide aandrijfassen, electronica is aangepakt, de computer die linksvooraan in de bumper is gemonteerd heb ik , hoe leuk, in een lancia tas waterdicht laten inpakken om nog meer storingen tegen te gaan.

Bekleding, alcantara, vrijwel nieuwe all season banden rondom, parkeerrem is nieuw, nagivatie cd-rom is van 2010-2011, connect is februari dit jaar vervangen, de distributie gaat nog 75000km mee.

Op de snelweg rij ik, als ik mij hou aan de geldende snelheden, ruim 1 op 19, mijn gemiddelde ligt op 1 op 15.8 alles bij elkaar gerekend. Topsnelheid, met airco aan 240km/u, airco uit [s]245[/s]km/u sinds afgelopen zondag op de terugweg van Bonn naar Medemblik de 250km/pu aangetikt. En keurig kwam op het connect en op de display in de dashboard het alarm dat ik 250km/u reed tevoorschijn. 0 naar 100 rond de 8 seconden.

Mankeert er nog iets aan? ja.. de parkeersensoren werken allemaal alleen soms blijft de PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPER hangen. maar als je die uitschakeld met de schakelaar bij de versnellingspook werkt hij nog gewoon. Koplampen zijn helder, ledjes achter werken allemaal. Alarm werkt prima, dimmende binnenspiegel werkt ook prima.

Dan de linkervoorportier is bij de speaker met stukje tape vastgezet, de pin is afbroken namelijk. Het klepje links naast het stuur is vastgezet, die wilde niet meer dichtblijven zitten. Verder zou ik het niet weten wat er nog meer niet echt in orde is.

De lak : Oke aan de bestuurderskant bij de handgreep zitten wat krasjes van de sleutel. Het alarm is een tijdje stuk geweest dus moest ik de auto handmatig op slot doen. Verder het is een auto uit april 2004. De kofferbakklep is overgespoten, wat niet te zien is zo mooi is het gedaan.

Uitgebreide testrit is toegestaan, zowel snelweg als binnendoor. Boetes voor eigen rekening.

Vraagprijs. € 3500,- Heel veel lager ga ik absoluut niet.. Kilometerstand ± 268.000 kilometer. Ik ben 2e eigenaar van de auto. De eerste eigenaar moeten ze eigenlijk opknopen zo heeft hij de Diva mishandeld :(

Roept u maar. btw kenteken is 59-nz-pb.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
HBP

Re: Toch maar afscheid nemen van de Diva

Unread post by HBP »

ff tikkie omhoog, zij gaat toch de deur uit.. Ik krijg lease auto en prive heb ik dan geen dure auto meer nodig en met duur bedoel ik in de wegenbelasting. Ik ga terug naar een benzinegestookte Kappa..

Vraagprijs nu 2750 euro dit is inclusief een hagelnieuwe apk.. Begin deze maand erop gekomen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
de Wit

Unread post by de Wit »

Erg verleidelijk... maar nee.. En niet omdat ik je diva geen nieuw thuis gun maar simpelweg omdat een auto van dit kaliber voor ons ook niet uit kan..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
inc10521

Unread post by inc10521 »

Ik zal eens met de afdeling huishoudbudget overleggen of daar nog ruimte in zit ;-)
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”