Even een nieuw topic over het connect 3.0 gebeuren. In dit topic kunnen wij dan onze wensen kenbaar maken van waaruit wij dan aan de slag kunnen met de studenten van de TU.
Ik zelf ben van mening dat we het direct goed moeten aanpakken en het hele connect naar de eisen van 2015 brengen want als je alleen het schermpje vervangt,computer + nagivatie wat doen we dan met de vrijgekomen plek waar nu de navigatie cd-rom zit.. Extra schermpje voor de achteruitrijcamera?
Maar dit zijn iig tot nu onze wensen:
1. Googlemaps navigatie
2. USB-aansluiting
3. Android besturingsysteem
4. HD scherm
5. DAB-radio
6. Telefoon
7. Knoppen op het stuur moeten blijven werken
8. Mogelijk 2e scherm op plek cd-rom voor bv achteruitrijcamera of iets anders. of totaal iets anders
9. Jullie input hier....
Wensen connect 3.0
Wensen connect 3.0
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Re: Wensen connect 3.0
Niet te vergeten: instellingen die gedaan moeten worden via het Connect: parkeerrem, audio, (trip), enz
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
-
Ik zou toch ook wel een koppeling zoeken met de ECU's. Dat je een gedetailleerde foutmelding kunt krijgen als een van de ecu's iets te melden heeft en mogelijkheid tot reset. (is een nice to have.) Je hebt de connectie met het autonetwerk toch al nodig.
Verbruikstatus moet ook gehandhaaft blijven, is een gevolg van de koppeling met de ecu.
Ondersteuning voor het aan en uit kunnen zetten automatische handrem. Handig in de winter tijd.
Ondersteuning voor de voorstoelen. Zoals nu ook in connect zit.
Ik zou het scherm automatisch omschakelen als de auto in achteruit wordt gezet. (Dus aansluiting camera is een wens)
Gezien de vele wensen voor misschien muziek collectie zou ik uitgaan van een opslag medium groot genoeg. harddisk (SSD) 500Gb
Marc
Verbruikstatus moet ook gehandhaaft blijven, is een gevolg van de koppeling met de ecu.
Ondersteuning voor het aan en uit kunnen zetten automatische handrem. Handig in de winter tijd.
Ondersteuning voor de voorstoelen. Zoals nu ook in connect zit.
Ik zou het scherm automatisch omschakelen als de auto in achteruit wordt gezet. (Dus aansluiting camera is een wens)
Gezien de vele wensen voor misschien muziek collectie zou ik uitgaan van een opslag medium groot genoeg. harddisk (SSD) 500Gb
Marc
Groetjes, Marc
marc@lancia.name
Http://www.lancia.name
2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v
EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
marc@lancia.name
Http://www.lancia.name
2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v
EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
Het zal een afweging blijven van wat kan, en wat het kost.
Ik denk dat de muziek-wensen soms ingegeven zijn door de specifieke tekortkomingen van connect 2.0 Ik denk eigenlijk dat een USB aansluiting en een bluetooth verbinding die tekortkomingen volledig ondervangen. Beide zijn zo inmiddels normaal dat het bijna moeilijk wordt om ze niet op te nemen.
Mijn wensen lijstje:
> ECU koppeling met redelijke functionaliteit (minimaal handrem, verbruik, foutmeldingen, reset)
> ik zou veel zien in ECU koppeling met uitgebreide functionaliteit (motordata als turbodruk, olietemp, system voltage, etc.)
> Bluetooth voor telefoon en muziek
> USB in dashboard met voldoende power om telefoon op te laden
> Achteruitrij-camera voorbereiding
> handhaven van stuurwiel-bediening, gebruik van bestaande microfoons voor telefoon, integratie van telefoon met stereo (bv pauzeren bij binnenkomend gesprek)
> extra, powered USB aansluitingen in handschoenen-vak voor removable data opslag (muziek, kaarten, apps)
Mijn vragen:
> hebben gyro en versnellingssensoren die de navigatie-functie gebruikt voldoende toegevoegde waarde om connect 3.0 met ze te laten communiceren?
> is een SSD-HDD niet zowiezo een goed idee (schept de mogelijkheid mobiel datagebruik slimmer te managen en op basis van lokaal opgeslagen kaartmateriaal te navigeren)?
> is het slim om de nooit gebruikte alarmfunctie (de SOS knop) een nieuw leven in te blazen?
> is volledige GSM functionaliteit waardevol als we toch al bluetooth verbinding hebben met een smartphone?
> kunnen we iets leren van recente ontwikkelingen bij andere automerken ik lees veel boosheid (bv opel insignia), maar ook wel enthousiasme (recente peugeots)
> ik geloof niet dat iemand de voice instructies in connect2 gebruikt, zo matig functioneert de prille versie die Lancia gebruikte; is de stand van de techniek zo ver dat het nu wel kan werken?
Ik denk dat de muziek-wensen soms ingegeven zijn door de specifieke tekortkomingen van connect 2.0 Ik denk eigenlijk dat een USB aansluiting en een bluetooth verbinding die tekortkomingen volledig ondervangen. Beide zijn zo inmiddels normaal dat het bijna moeilijk wordt om ze niet op te nemen.
Mijn wensen lijstje:
> ECU koppeling met redelijke functionaliteit (minimaal handrem, verbruik, foutmeldingen, reset)
> ik zou veel zien in ECU koppeling met uitgebreide functionaliteit (motordata als turbodruk, olietemp, system voltage, etc.)
> Bluetooth voor telefoon en muziek
> USB in dashboard met voldoende power om telefoon op te laden
> Achteruitrij-camera voorbereiding
> handhaven van stuurwiel-bediening, gebruik van bestaande microfoons voor telefoon, integratie van telefoon met stereo (bv pauzeren bij binnenkomend gesprek)
> extra, powered USB aansluitingen in handschoenen-vak voor removable data opslag (muziek, kaarten, apps)
Mijn vragen:
> hebben gyro en versnellingssensoren die de navigatie-functie gebruikt voldoende toegevoegde waarde om connect 3.0 met ze te laten communiceren?
> is een SSD-HDD niet zowiezo een goed idee (schept de mogelijkheid mobiel datagebruik slimmer te managen en op basis van lokaal opgeslagen kaartmateriaal te navigeren)?
> is het slim om de nooit gebruikte alarmfunctie (de SOS knop) een nieuw leven in te blazen?
> is volledige GSM functionaliteit waardevol als we toch al bluetooth verbinding hebben met een smartphone?
> kunnen we iets leren van recente ontwikkelingen bij andere automerken ik lees veel boosheid (bv opel insignia), maar ook wel enthousiasme (recente peugeots)
> ik geloof niet dat iemand de voice instructies in connect2 gebruikt, zo matig functioneert de prille versie die Lancia gebruikte; is de stand van de techniek zo ver dat het nu wel kan werken?
Je kan beter een SD-kaart nemen dan, die zijn er ook al van ruim 100GB en 100GB aan mp3 muziek, nou dan ben je wel wat jaren bezig om dat te beluisteren
En de mogelijkheden zijn echt oneindig. Voice instructies is ook volgens mij geen probleem.

En de mogelijkheden zijn echt oneindig. Voice instructies is ook volgens mij geen probleem.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Mijn lancia´s
De stand verwarming is ook te programmeren via het huidige connect, net als comfort functie van de voorstoelen (verwarming, fit, ventilatie en massage)
Het in stand houden van een telefoon functie met eigen SIM lijkt me niet nuttig aangezien met bluetooth makkelijk te koppelen is met je mobiele telefoon.
Verder ben ik aan het zoeken naar een 12v 4G/ACCESSPOINT oplossing welke ik permanent in de auto kan zetten.
Connect 3.0 zou makkelijk via WIFI het internet op moeten kunnen. Standaard internet voorziening lijkt me overbodig.
Het in stand houden van een telefoon functie met eigen SIM lijkt me niet nuttig aangezien met bluetooth makkelijk te koppelen is met je mobiele telefoon.
Verder ben ik aan het zoeken naar een 12v 4G/ACCESSPOINT oplossing welke ik permanent in de auto kan zetten.
Connect 3.0 zou makkelijk via WIFI het internet op moeten kunnen. Standaard internet voorziening lijkt me overbodig.
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n

_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Als ik (één van) jullie was, zou ik eens bij onze oosterburen op het D30 Thesis forum wat "crowdfunding" B)- zoeken!
Daar zijn zo ongeveer 4x meer posts en ik denk evenzoveel meer rijders dan hier op het NL forum.
Zie bijlage.
Eendracht maakt macht! of Einigkeit macht stark!
Succes! B)
Daar zijn zo ongeveer 4x meer posts en ik denk evenzoveel meer rijders dan hier op het NL forum.
Zie bijlage.
Eendracht maakt macht! of Einigkeit macht stark!
Succes! B)
- Attachments
-
- 2014-11-14 00.49.jpg (155.29 KiB) Viewed 754 times
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
inc10521 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verder ben ik aan het zoeken naar een 12v
> 4G/ACCESSPOINT oplossing welke ik permanent in de
> auto kan zetten.
> Connect 3.0 zou makkelijk via WIFI het internet op
> moeten kunnen. Standaard internet voorziening
> lijkt me overbodig.
MiFi router (Huawei, Vodafone) aanschaffen, car-adapter erbij (of zelf een gezekerde 12V -> microusb aansluiting fabriceren) en die uitdaging heb je getackeld.
-------------------------------------------------------
> Verder ben ik aan het zoeken naar een 12v
> 4G/ACCESSPOINT oplossing welke ik permanent in de
> auto kan zetten.
> Connect 3.0 zou makkelijk via WIFI het internet op
> moeten kunnen. Standaard internet voorziening
> lijkt me overbodig.
MiFi router (Huawei, Vodafone) aanschaffen, car-adapter erbij (of zelf een gezekerde 12V -> microusb aansluiting fabriceren) en die uitdaging heb je getackeld.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Dit wil ik allemaal.
Doe eens een update, want het is wat stil geworden op deze thread. Hugo
Doe eens een update, want het is wat stil geworden op deze thread. Hugo