Hallo! Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een Thesis Executive naar Emblema?
Alle onderdelen heb ik, dat is geen probleem. Ik ben echter vooral benieuwd wat ik qua elektronica tegen ga komen, is de body computer het zelfde? Kan ik de airbags zo met de stoelen mee over zetten? etc.etc. Inmiddels ben ik er al achter dat de kabelboom helaas compleet verschillend is tussen de twee typen.
Zijn er ervaringsdeskundigen hier? Bedankt vast voor de tips!
Van Executive naar Emblema
Re: Van Executive naar Emblema
Gezien het aantal keren dat het gelezen is, vindt iedereen dit een interessant topic, maar niemand weet het. Zelf denk ik dat iedere keer dat je elektronica toevoegt of omwisselt je op zijn minst eerst te min pool van de accu los moet maken. Vervolgens zal per geval of het in 1 keer goed gaan of je krijgt een melding. Soms werkt dan het gene wat je hebt geïnstalleerd wel, maar moet je vervolgens nog wel bijvoorbeeld een proxy alignment uitvoeren voordat de thesis het echt accepteert. Dit heb ik eens gehad met het omwisselen van het totale connect panel. De andere keer werkt het in het geheel niet. Of je gaat steeds naar de dealer of je schaft zelf goede diagnose apparatuur aan. Of je echt de body computer moet omwisselen weet ik niet, maar het kan maar zo.
Gelukkig is er op het duitse Forum wel de nodige aandacht aangeschonken en kan Frezer lekker ombouwen!
Alleen de Bose geluidsinstallatie zou wel eens problemen kunnen geven.:S
Alleen de Bose geluidsinstallatie zou wel eens problemen kunnen geven.:S
Hoezo dat ? zit daar zo'n enorm verschil in dan?
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Hey toch nog reacties hier! Idd, op het Duitse forum heb ik veel bijgeleerd, van een Slowaak... Zou het niet eens tijd worden om een enkel forum te maken ipv landen specifiek, we kunnen van onze mede-Lanciisten van over de grens minstens zo veel leren! Op het Italiaanse forum hebben ze het zo ook waarschijnlijk over interessante dingen, maar mijn Italiaans is een beetje roestig.
Inmiddels zijn we redelijk op dreef met de ombouw, maar ik heb begrepen dat voor 100 Emblema functionaliteit de body computer opnieuw ingelezen moet worden. Dit is iets niet kan met standaard uitlees software zoals multiecuscan. De stoelen werken in elk geval helemaal, alleen hebben de buitenspiegels nu een rae tik gekregen: ze lopen zodra je het contact aanzet naar hun uiterste posities. Dat wordt dus nog even puzzelen.
Inmiddels zijn we redelijk op dreef met de ombouw, maar ik heb begrepen dat voor 100 Emblema functionaliteit de body computer opnieuw ingelezen moet worden. Dit is iets niet kan met standaard uitlees software zoals multiecuscan. De stoelen werken in elk geval helemaal, alleen hebben de buitenspiegels nu een rae tik gekregen: ze lopen zodra je het contact aanzet naar hun uiterste posities. Dat wordt dus nog even puzzelen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Mijn lancia´s
Gezien, als het lukt een mooi project! Ik zou Vladimir (die me op het Duitse forum tips heeft gegeven) zeker hier eens over aanspreken, volgens mij weet hij er behoorlijk veel vanaf.
Maar voor mezelf vind ik het meer dan voldoende om een Loudlink aan te schaffen voor de moderne audio input, en de navigatie updaten met nieuwere Opel CD's, zoals her en der op internet te vinden is.
Overigens de uitdaging als je van "gewoon" naar Bose wil: de connector is compleet anders, en voor de complete Bose functionaliteit moet je de Body computer laten herprogrammeren, wat blijkbaar alleen die Vladimir uit Slowakije kan.
Maar voor mezelf vind ik het meer dan voldoende om een Loudlink aan te schaffen voor de moderne audio input, en de navigatie updaten met nieuwere Opel CD's, zoals her en der op internet te vinden is.
Overigens de uitdaging als je van "gewoon" naar Bose wil: de connector is compleet anders, en voor de complete Bose functionaliteit moet je de Body computer laten herprogrammeren, wat blijkbaar alleen die Vladimir uit Slowakije kan.
Over welke navigatie cd-roms hebben wij het dan. Ik heb nu 2010-2011 en wil graag updaten
Mijn lancia´s
Mijn lancia´s
http://www.thesis-treffen.de/index.php/loesungen/tipps
Op die site kun je ook een poging tot car pc verhaal vinden.
Op die site kun je ook een poging tot car pc verhaal vinden.