Sinds enkele weken doet de electrische verstelling van rechterkoplamp het niet meer.
Even daarvoor ben ik bij de garage geweest voor vervangen van enkele slangetjes voor de turbo.
Of degene van de garage ergens een stekkertje losgetrokken heeft weet ik niet.
Weet er iemand een zakke plek in het electrische circuit "de hoofdstekker aan de lichunit heb ik al diverse malen losgehad"
electrische lamphoogte verstelling
Re: electrische lamphoogte verstelling
Waarschijnlijk heb je een defect in de koplamp aan de verstelmotor, een reparatie beschrijving wordt gegeven in de link hieronder. Hoop dat je Italiaans een beetje op niveau is.
Koplampverstelling
Met dank aan de Italiaanse tak van Viva Lancia, Grazie Simone68.
Groet wcabro
Koplampverstelling
Met dank aan de Italiaanse tak van Viva Lancia, Grazie Simone68.
Groet wcabro
Bij mij is hij ook defect, maar ik slaag er niet in deze link te downloaden. Iemand suggesties of how-to om de koplampverstelling te repareren?
ik heb die instructie destijds gedownload
is wel in het italiaans en gaat vnl over revisie van de stelmotortjes
als je hem wilt moet je even een PB sturen met je email-adres, dan kan ik de pdf aan je opsturen
is wel in het italiaans en gaat vnl over revisie van de stelmotortjes
als je hem wilt moet je even een PB sturen met je email-adres, dan kan ik de pdf aan je opsturen
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
het grote probleem is om de binnenunit ( waar de motor is zit ) los te halen van de buitenunit.
Deze is vastgeklikt is is volgens mij niet netjes los te halen.
Motor vervangen is zo gepiept.
alleen de binnen en buitenunit weer netjes monteren...lang leven de duct-tape!!
succes
Deze is vastgeklikt is is volgens mij niet netjes los te halen.
Motor vervangen is zo gepiept.
alleen de binnen en buitenunit weer netjes monteren...lang leven de duct-tape!!
succes
Hallo,
Vandaag is mijn lybra naar de apk keuring geweest, alles was in orde op 1 ding na.
De rechter koplamp kon niet meer handmatig bijgesteld worden, er was geen beweging in te krijgen op de plastic inbus stelmoeren.
De stelmotor kon je wel horen brommen maar de koplamp bewoog niet. Bij linker koplamp doet alles het goed.
Heeft iemand misschien een oplossing.
@koen: Kan je misschien nog die PDF aan mij mailen ? Ik stuur je een pb voor mail adres.
alvast bedankt.
Vandaag is mijn lybra naar de apk keuring geweest, alles was in orde op 1 ding na.
De rechter koplamp kon niet meer handmatig bijgesteld worden, er was geen beweging in te krijgen op de plastic inbus stelmoeren.
De stelmotor kon je wel horen brommen maar de koplamp bewoog niet. Bij linker koplamp doet alles het goed.
Heeft iemand misschien een oplossing.
@koen: Kan je misschien nog die PDF aan mij mailen ? Ik stuur je een pb voor mail adres.
alvast bedankt.
maar even 'online' , misschien zijn er nog meer liefhebbers 
stelmotor repareren
.... hopelijk spreek je een beetje italiaans

stelmotor repareren
.... hopelijk spreek je een beetje italiaans
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Alle beetje info kan helpen,
Dank je wel.
Dank je wel.
Het probleem is opgelost.
Eerst dacht ik dat het in de klem zittende inbus moeren zat, dus koplamp eruit gehaald en de inbus en tandwielen ingespoten met wd40.
Het draaien ging hierna heel soepel maar de reflector bewoog totaal niet.
Na goed kijken waren er andere problemen.
1ste probleem:
De verstel-inbusmoeren komen via een aantal tandwielen en stangen uit in de koplampbehuizing en eindigt in een
kleine balhoofd.
Deze valt in een stang met "zadel" welke vast zit aan de achterkant van de reflector'
Als men de koplamp bijsteld duwt of trekt de stang met balhoofd aan de zadel, dan kantelt de reflector.
Bij het naar beneden stellen van de koplamp kan de balhoofd uit zijn zadel getrokken worden als men voorbij het uiterste kantelpunt blijft draaien aan de inbus moer.
Balhoofd makkelijk terug geduwd worden in zijn zadel met een platte schoevendraaier.
2de probleem:
De reflector zat klem in de behuizing, waarschijnlijk door te ver bijstellen.
Ik heb de koplamp lens los gehaald van zijn behuizing door de kit weg te snijden.
Reflector voorzichtig losgewrikt en alles goed gereinigd.
Voor de zekerheid eerst even getest op de auto voor hoogte regeling.
Lens met hitte bestendige kit terug bevestigd. Wat elastieke spinnen er om voor de druk en laten drogen.
Het is wel wat werk maar "no pain, no gain".
Groet.
Eerst dacht ik dat het in de klem zittende inbus moeren zat, dus koplamp eruit gehaald en de inbus en tandwielen ingespoten met wd40.
Het draaien ging hierna heel soepel maar de reflector bewoog totaal niet.
Na goed kijken waren er andere problemen.
1ste probleem:
De verstel-inbusmoeren komen via een aantal tandwielen en stangen uit in de koplampbehuizing en eindigt in een
kleine balhoofd.
Deze valt in een stang met "zadel" welke vast zit aan de achterkant van de reflector'
Als men de koplamp bijsteld duwt of trekt de stang met balhoofd aan de zadel, dan kantelt de reflector.
Bij het naar beneden stellen van de koplamp kan de balhoofd uit zijn zadel getrokken worden als men voorbij het uiterste kantelpunt blijft draaien aan de inbus moer.
Balhoofd makkelijk terug geduwd worden in zijn zadel met een platte schoevendraaier.
2de probleem:
De reflector zat klem in de behuizing, waarschijnlijk door te ver bijstellen.
Ik heb de koplamp lens los gehaald van zijn behuizing door de kit weg te snijden.
Reflector voorzichtig losgewrikt en alles goed gereinigd.
Voor de zekerheid eerst even getest op de auto voor hoogte regeling.
Lens met hitte bestendige kit terug bevestigd. Wat elastieke spinnen er om voor de druk en laten drogen.
Het is wel wat werk maar "no pain, no gain".
Groet.