Hoi Bob, ze moeten erin getrokken/geperst worden, ik heb het gedaan met tapeinde eerst de ene en dan de andere let op de afstand bussen moeten er wel nog tussen passen..
voor mij heeft dit gewerkt. eerst alles goed schoon maken enz....succes!!
In je S1 draagarmen zit een gat van 18mm. Zit er op de einden van die bouten een bus met flens die dan het verloop moet wezen tussen de M14 bout en het 18mm gat? Ik kan het niet goed zien op de foto.
Bij de S1 zitten er ook nog ringen tussen de draagarm en de bus. Die zijn ca 3 mm dik.
Heb je alle vier de silentblocs al gemonteerd?
Zo niet is het dan een idee om eerst alle onderdelen aan elkaar te "rijgen".?
Dwz bus met flens- draagarm - 3 mm ring - silentbloc - 3 middelste bussen - silenbloc - 3 mm ring - draagarm - bus met flens en dan biut er door.
Dan foto maken en posten.
Heb het ook nog aan de onderdelen boer in Italie gevraagd, Tommaso, hij zegt dit:
Hello Bob,
you should not shorten anything. The kit has the right measures for your car.
You have only to close the bolts .
The raccomandation is not to do this operation with the car on the auto lifter.
You have to close the bold with the car on the ground otherwise the silentbloc don’t work correctly when the suspensio are loaded by the car weight.
De positie van de armen voor het vast zetten van de bout staat op DT Fulv. 07/0040 voor 2e serie.
Voor 1ste serie staat het er niet bij. Dat klopt want toen werden er bussen gebruikt en geen silentblocs. Bij bussen maakt het niet uit want die kunnen 360 graden ronddraaien. Silentblocs moet je begrenzen op plus en min 15 graden anders scheurt het rubber.
Bij S1 zit het stootblok onder halverwege de onderste draagarm. De maten zouden dus de helft moeten zijn. Dat is in overeenstemming met DT Fulv. 07/0020.
Je kunt ook de onderste draagarm en schokbreker monteren. De afstand tussen stootblok en draagarm meten en de helft van die afstand nemen voor het vastzetten van alle silentblocs, dwz onderste en bovenste draagarm en schokbreker.
Je kunt dat gerust en zelfs preciezer doen met het subframe op de kar.
De volgorde is:
- voorveer monteren en opspannen
- onderste draagarm en schokbreker monteren
- fusee monteren
- bovenste draagarm monteren
alles nog zonder de rubber buffer tussen voorveer en draagarm
- draagarmen in juiste positie zetten (helft dus van afstand bij schokbreker op z'n langst)
- bouten van draagarmen en schokbrekers goed op koppel zetten
- rubber buffers tussen voorveer en bovenste draagarm monteren
Ik heb in 2010 een dergelijke set gebruikt als vervanging voor de bovenste bussen in een Flavia 1ste serie.
Het was een Fulvia set, iets anders was niet te krijgen.
Huibs opmerking dat je als het effe kan die originele bussen moet proberen te houden is correct, Ik denk zelfs achteraf dat dat bij mij ook mogelijk zou zijn geweest, maar ja achteraf....
Ook bij mij paste de set niet, de 3 stalen opvulbussen die over de as gaan tussen voorste en achterste silentblock, drukten de rubbers veel te ver uit hun vatting,zie fotos.
Ik heb toen bij elke kant van 1 van de 3 opvulbussen 2mm laten afdraaien en aan de achterkant van de "torens" tussen de silentbloks en het oog van de draagarm een 2mm dikke Carrosseriering gemonteerd. Helaas heb ik daar geen foto van
Dit omdat net als op de foto van Bob er een te grote spleet tussen de silenblocks en de draagarm ontstond.
Auto later professioneel laten uitlijnen en de askanteling was binnen specificatie
Inmiddels ben ik toch weer 11,000 km verder.