Ik rij nu alweer enkele maanden met volle tevredenheid en plezier in mijn ex-NL Thesis.
Tot nu toe probleemloos en ik hoop dat dat zo blijft.
Ook de auto een goede schoonmaak beurt gegeven en daarbij is mij wat opgevallen.
In de lederen beige stoelbekleding van de bestuurders stoel zit de wang van het zitvlak een kleine scheur.
Deze wil ik in ieder geval repareren om verder scheuren te voorkomen.
Het lijkt mij dat ze aan beide kanten gelijk zijn en dus in principe uitwisselbaar.
Zit er nu dus over te denken om de kanten te wisselen en ze dus uit te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is hier een handleiding voor of heeft iemand tips of beter niet doen!
Ter Info: ben wel in het bezit van 2 rechter handen dus sleutelen geen probleem als ik weet waar ik op moet letten.
Alvast bedankt voor de tips.
Groeten vanuit de Elzas,
Jos
Stoelbekleding wisselen.
Re: Stoelbekleding wisselen.
laten doen door een erkend bedrijf, al was het alleen maar omdat je dan garantie krijgt. En zo'n bedrijf weet precies wat te doen en heeft het apparatuur ervoor en de know how
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Ja, dat is idd de beste optie.
Helaas schijnt t nogal arbeidsintensief te zijn en zit je zo op ca. €300,= ex-btw.
Als ik dit door een (mid)dagje klussen kan uitsparen…….
-D
Helaas schijnt t nogal arbeidsintensief te zijn en zit je zo op ca. €300,= ex-btw.
Als ik dit door een (mid)dagje klussen kan uitsparen…….

Jos,
ik was ooit samen met LCN op een workshop bij Color Glo in Zevenaar. Verbazingwekkend wat die jongens kunnen met leren stoelen. En ja scheuren werken ze helemaal weg. http://www.colorglo.nl/
ik was ooit samen met LCN op een workshop bij Color Glo in Zevenaar. Verbazingwekkend wat die jongens kunnen met leren stoelen. En ja scheuren werken ze helemaal weg. http://www.colorglo.nl/
Ik ben ook benieuwd of er een handleiding is om de bekleding van de stoelen te verwijderen.
Dan kan ik mijn stoel weer "opvullen" of eventueel het frame herstellen. De bijrijders stoel zit veel steviger en minder doorgezakt na bijna 350dkm.
Dan kan ik mijn stoel weer "opvullen" of eventueel het frame herstellen. De bijrijders stoel zit veel steviger en minder doorgezakt na bijna 350dkm.
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n

_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Ik heb dit vroeger bij mijn mini uit 1975 wel gedaan.
Maar ja, dat is iets eenvoudiger dan een Thesis met alle electronica en co!
Bij de Thema heb ik ook het leer eens van stoel verwisseld. Was een tijdrovende klus maar wel doenbaar!
Daarom sta ik nog steeds open voor ieder advies mbt. de beste werkwijze.
Maar ja, dat is iets eenvoudiger dan een Thesis met alle electronica en co!
Bij de Thema heb ik ook het leer eens van stoel verwisseld. Was een tijdrovende klus maar wel doenbaar!
Daarom sta ik nog steeds open voor ieder advies mbt. de beste werkwijze.
Ik wil ook al langer de zittingen van de 2 voorzetels omwisselen... ben dus ook geïnteresseerd in de mogelijkheden...
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Beste mensen,
Ikzelf rij met een thesis met twee rechter kussens. De kussens links en rechts zijn echter net niet gelijk, maar daar kom je pas achter als je ze al omgewisseld hebt. Bij mij hoor je de zitting nu tegen de middenconsole kraken als de stoel bij het in- en uitstappen beweegt. Voor wie de kussen nu alsnog wil wisselen. Hiervoor moeten de stoelen uit de auto. Dit is op zich goed te doen. Zet van te voren de stoel in een beetje handige positie, met de rugleuning wat naar voren. Dan de stekkers aan de onderzijde loskoppelen. De gordel zit onder in een geleider aan de stoel vast. Dit is te verwijderen door een paar schroeven los te halen waarmee het plastic deel waarin de knoppen voor de bediening zitten los te halen. De stoel zit verder vast met vier bouten. Stoel uit de auto tillen en vanaf onderen kun je de zitting loshalen. Kijk eerst goed hoe alle klipjes zitten, maak daar desnoods even een foto van voordat je alles loshaalt. Ga voorzichtig met deze klipjes om, probeer de druk te spreiden. Sommige staan best onder spanning en er breekt makkelijk iets af. Daarvoor is het gemiddelde plastic toch al een jaar of tien oud. Terug bouwen gaat in omgekeerde volgorde natuurlijk.
Tot zo ver.
Ikzelf rij met een thesis met twee rechter kussens. De kussens links en rechts zijn echter net niet gelijk, maar daar kom je pas achter als je ze al omgewisseld hebt. Bij mij hoor je de zitting nu tegen de middenconsole kraken als de stoel bij het in- en uitstappen beweegt. Voor wie de kussen nu alsnog wil wisselen. Hiervoor moeten de stoelen uit de auto. Dit is op zich goed te doen. Zet van te voren de stoel in een beetje handige positie, met de rugleuning wat naar voren. Dan de stekkers aan de onderzijde loskoppelen. De gordel zit onder in een geleider aan de stoel vast. Dit is te verwijderen door een paar schroeven los te halen waarmee het plastic deel waarin de knoppen voor de bediening zitten los te halen. De stoel zit verder vast met vier bouten. Stoel uit de auto tillen en vanaf onderen kun je de zitting loshalen. Kijk eerst goed hoe alle klipjes zitten, maak daar desnoods even een foto van voordat je alles loshaalt. Ga voorzichtig met deze klipjes om, probeer de druk te spreiden. Sommige staan best onder spanning en er breekt makkelijk iets af. Daarvoor is het gemiddelde plastic toch al een jaar of tien oud. Terug bouwen gaat in omgekeerde volgorde natuurlijk.
Tot zo ver.
Hallo Olof,
dank je voor je informatie; dat helpt!
Nog een kort vraagje?
Is het formaat van de bekleding of de vulling anders?
Zo zo maar kunnen dat met allen het wisselen van de bekleding dit probleem wordt opgelost als je het schuim laat zitten.
Het schuim is bij bij beide stoelen nog van goede kwaliteit; gaat hier alleen om de ovetrek/bekleding.
Dit kan voor andere Forum leden anders zijn.
dank je voor je informatie; dat helpt!
Nog een kort vraagje?
Is het formaat van de bekleding of de vulling anders?
Zo zo maar kunnen dat met allen het wisselen van de bekleding dit probleem wordt opgelost als je het schuim laat zitten.
Het schuim is bij bij beide stoelen nog van goede kwaliteit; gaat hier alleen om de ovetrek/bekleding.
Dit kan voor andere Forum leden anders zijn.
Zowel kussen als bekleding zijn iets anders, Het linkerkussen (rijderskant) is aan de voorzijde (dus niet bij de rugleuning) naar links iets breder, het rechterkussen naar rechts iets breder. Als je lang genoeg naar de kussens kijkt is dit te zien.