een beta trevi nieuw leven in blazen

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
treviboys
Posts: 8
Joined: 24 Jul 2013, 17:29

Re: een beta trevi nieuw leven in blazen

Unread post by treviboys »

hier weer even een stukje over de voortgang van de lancia beta trevi 2000 zoals hij voluit heet.
na het vervangen van de remdrukverdeler konden de remmen eindelijk goed ontlucht worden.
hierna een paar nieuwe binnen werken voor de achterschokdempers besteld op ebay en deze geplaatst, dus ook dit punt is opgelost.
blijft nog over de motorafstelling, electrische ontstekig van bosch op tijd gezet, eerst 180 gr. verkeerd, maar na deze goed gesteld te hebben en een paar week later weer 4 nieuwe bougies, omdat de 4 nieuwen stuk waren gegaan was dit opgelost, en liep de motor gelijk een stuk beter.
alleen blijft er nog 1 probleem over waar jullie hulp welkom is, het volgende is aan de hand: nadat de motor is gestart en is opgewarmd daaid hij 2000tpm en na een tikje gas wil hij wel omlaag zakken alleen valt hij dan uit, ik heb al verschillende dingen geprobeerd, eindstop gasklep, versnelde stationair toerental, stellen aan de mengsel schroef, maar heb nog geen resultaat geboekt, heeft iemand een idee?? laat het alstublieft weten!!!
de carburateur die gebruikt wordt is een WEBER DART en kan iemand mij het volgende vertellen, hoort er op het aanslag punt waar de gasklep afstelschoef tegenaan hoort te lopen een dopje/ schroefje of wat dan ook te zitten, bij mij zit er een uitstulping op het carburateur huis met daar in een klein gaatje.
en dan nog een vraagje welke thermostaat wordt aanbevolen, ik bedoel dus met welke openingstemperatuur, mijn auto loopt vrij snel warm namelijk,

alvast bedankt voor jullie reactie!!

gr

treviboys
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: een beta trevi nieuw leven in blazen

Unread post by Koos »

heb je niet het Haynes workshop boek waar de carburateur in beschreven staat?
er zit in de voet een stelschroef voor stationair die lange schroef aan de hevel is voor versneld stationair draaien .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
treviboys
Posts: 8
Joined: 24 Jul 2013, 17:29

Re: een beta trevi nieuw leven in blazen

Unread post by treviboys »

Hier weer even een berichtje van de treviboys.
Als eerste: heb een haynes manual koos, maar als ik aan de stelschroef draai die onder in de voet van de caburateur draai gebeurt er niets.
Gisterenavond heel de carburateur weer uit elkaar gehaald , vlotter afgesteld, vol (7mm en leeg 14 mm)
Gasklep op nieuw afgesteld 1.15 tot 1.2mm, gaskabel ook gedaan en daarna alles weer in elkaar en testen maar, warm draaien ( wat snel gaat als de motor 2000 rpm draait) en afstellen maar, helaas geen resultaat motor blijft 2000rpm draaien of valt uit, dan loopt ie eerst rustig richting 1000tpm maar valt dan uit,

Ik weet het effe niet meer, zou dan toch de ontsteking niet goed staan?? Of erger de distributiem niet op tijd, zeg het maar,
Ik zeg dus graag jullie reacties! !

Even ter info er zit een elektrische ontsteking op van bosch, dus geen merktekens op de distributieriemkap.
vxcoupe
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2013, 10:14

Re: een beta trevi nieuw leven in blazen

Unread post by vxcoupe »

De stelschroeven onder in de voet van de carb. Zijn CO. Afstelschroeven. Zonder meerapparatuur liever niet aanzitten. Het gaatje wat je bedoelde hoort eigenlijk een stelschroef te bevatten, dus eenvoudig opgelost. Mocht je dat willen kan ik wel een foto posten volgende week.
treviboys
Posts: 8
Joined: 24 Jul 2013, 17:29

Re: een beta trevi nieuw leven in blazen

Unread post by treviboys »

graag zou ik een foto zien vxcoupe!!, misschien is dit net een dingetje wat bij mij ontbreekt
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”