wie kan me helpen om het probleem van haperende verlichting op te lossen? Het volgende doet zich voor: uitvallen van de achterlichten, links en rechts, wegvallen van kentekenplaatverlichting, remlichtenwerken links en rechts niet. derde remlicht wel. richtingaanwijzers, links en rechts werken, achteruitrijlamp en mistlamp werken ook gewoon. Heb op de ics geen melding van defecte lampen. geen melding van check-control op de snelheidsmeter.
zekeringen en bekabeling vanaf de accu en de zekeringenkast onder dashboard gecontroleerd en niks gevonden.
Wanneer werkt alles wel: wanneer ik alles terugplaats (op de pluspool van de accu) en de zekeringen op de kast, brandt alles normaal en werken de remlichten. valt na enige malen gebruiken, alles opnieuw uit. Ook wanneer ik start met het rempedaal ingetrapt, werkt alles enige tijd. Opvallend is dat de kleur van de lijnen op de ics verandert wanneer ik verlichting inschakel of wanneer alles normaal werkt. als de achterverlichting uitvalt, worden de lijnen heel licht groen en de tekst wit.
ik krijg echter geen meldingen op geen een display. Ter verduidelijking: alle verlichting werkt verder volslagen normaal, ruitenwissers, radio, spiegels etc, werken volledig normaal. ik heb al schema's en omschrijvingen gedownload, maar ik weet alleen wat ijs is in het italiaans..............
Heb nu alles al 5x losgehaald, aansluitingen van de trekhaak losgekoppeld, maar weet niet waar te zoeken. masssapunten losgehaald en schoongemaakt en tot op de lamphouders gemeten: 0,01 ohm. info bij de Fiat levert alleen maar op dat het een hele dure reparatie gaat worden. dus ik vermoed dat er e.e.a. uitgewisseld gaat worden. wie heeft zoiets al eens meegemaakt?
Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lancia Lybra 2.4jtd sw, 2000, 389.000km! bijna alles is al eens vernieuwd en ik wil hem over de 400.000 km tillen. een dijk van een kilometervreter!
gevaarlijke verlichtings problemen achterzijde lybra 2.4 jtd sw
gevaarlijke verlichtings problemen achterzijde lybra 2.4 jtd sw
prettig gestoorde Lancia Lybra liefhebber
Re: gevaarlijke verlichtings problemen achterzijde lybra 2.4 jtd sw
Dat is een bekend probleem, veroorzaakt door een los contact op de printplaat van je instrumentenpaneel
In het bovenste topic (how-to's etc) vind je in het een na bovenste item een lijst met veel voorkomende problemen, hier vind je het onderwerp terug inclusief oorzaak en oplossing
Als je niet zelf kunt doen zijn er een aantal bedrijven in NL die het instrumentenpaneel kunnen repareren, zie marktplaats bij zoekterm 'lybra'
.
In het bovenste topic (how-to's etc) vind je in het een na bovenste item een lijst met veel voorkomende problemen, hier vind je het onderwerp terug inclusief oorzaak en oplossing
Als je niet zelf kunt doen zijn er een aantal bedrijven in NL die het instrumentenpaneel kunnen repareren, zie marktplaats bij zoekterm 'lybra'
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Re: gevaarlijke verlichtings problemen achterzijde lybra 2.4 jtd sw
dank je voor de verwijzing, Koen!
ga er mee aan de slag. moet te doen zijn denk ik. hou je op de hoogte. begin er morgen aan.
grtz
ga er mee aan de slag. moet te doen zijn denk ik. hou je op de hoogte. begin er morgen aan.
grtz
prettig gestoorde Lancia Lybra liefhebber