Bij mijn Kappa brand de ABS lampje. Mijn garage kan niet uitlezen
via de computer welke sensor het niet doet. Weet iemand ook
toevallig hoe lang een nieuwe achterveer plaatsen duurt.
APK perikelen.
Ook gaarne een goed adres voor het vervangen van een
distributiesnaar (liefs zonder bon) ik woon in Capelle a/d IJssel
ABS sensor
Re: ABS sensor
Voor het uitlezen van het abs systeem heb je een aparte stekker die bij de abs unit zit onder de motorkap. Met Fiat ECU scan of Multiscan is t zeker uit te lezen. Oorzaken zijn voornamelijk de sensor of de krans waar de sensor langs loopt. de storing komt wel niet vaak voor eigenlijk..
Het uitbouwen van de schokdemper (zeker achterkant) is het meeste werk. Verwisselen veren is 10 minuten werk. Het uitbouwen van de schokbreker is voor 15 min en achter een 30 minuten. Er vanuitgaande dat de bouten (again.. zeker achter) niet te vast zitten.
Distributie riem vervangen houdt ook in multiriem, spanrollen, waterpomp (en evt nokkenasversteller (dan ook kleppendekselpakking)) vervangen.
aan materiaal ben je rond de 250,- kwijt. Maar dat kan best varieeren. Prijs bij 2,0 of 2,4 20v. Diesel en 2,0 turbo's zijn geloof ik iets goedkoper en v6 iets duurder. Oh ja de 2,0 en 2,4 hebben ook een andere distr.riem, maar de rest is onderling gelijk.
Het uitbouwen van de schokdemper (zeker achterkant) is het meeste werk. Verwisselen veren is 10 minuten werk. Het uitbouwen van de schokbreker is voor 15 min en achter een 30 minuten. Er vanuitgaande dat de bouten (again.. zeker achter) niet te vast zitten.
Distributie riem vervangen houdt ook in multiriem, spanrollen, waterpomp (en evt nokkenasversteller (dan ook kleppendekselpakking)) vervangen.
aan materiaal ben je rond de 250,- kwijt. Maar dat kan best varieeren. Prijs bij 2,0 of 2,4 20v. Diesel en 2,0 turbo's zijn geloof ik iets goedkoper en v6 iets duurder. Oh ja de 2,0 en 2,4 hebben ook een andere distr.riem, maar de rest is onderling gelijk.
-
Bedankt voor je duidelijke uitleg SPY
Heb je toevallig nog een goed adres waar ik de distributie end. kan laten
vervangen. Ik had n.l. de afgelopen 15 jaar voor mijn Kappa zo'n mannetje
die dit soort dingen zonder bon deed. Maar helaas weer terug naar zijn
geboorte land gegaan.
Heb je toevallig nog een goed adres waar ik de distributie end. kan laten
vervangen. Ik had n.l. de afgelopen 15 jaar voor mijn Kappa zo'n mannetje
die dit soort dingen zonder bon deed. Maar helaas weer terug naar zijn
geboorte land gegaan.
Nee eigenlijk niet. Ik heb de laatste K samen met een vriend (was zijn 2,0) gedaan.
We hadden toen de de nokkenas blokken bij de dealer mogen lenen. (met 100,- borg).
Ik wil binnenkort de KC doen met als extra uitdaging de nokkenasversteller mee te vervangen..
Het is overigens goed te doen. Je komt er heel goed bij. Ik neem aan dat het niet veel meer werk is als bij een andere 2.0 dus qua uurloon
moet het meevallen. Zelf zijn we wat langzamer haha..
We hadden toen de de nokkenas blokken bij de dealer mogen lenen. (met 100,- borg).
Ik wil binnenkort de KC doen met als extra uitdaging de nokkenasversteller mee te vervangen..
Het is overigens goed te doen. Je komt er heel goed bij. Ik neem aan dat het niet veel meer werk is als bij een andere 2.0 dus qua uurloon
moet het meevallen. Zelf zijn we wat langzamer haha..
-
oke spy
bedankt misschien iemand anders op dit forum met een
goed/koop adres
bedankt misschien iemand anders op dit forum met een
goed/koop adres