Als laatste der Mohikanen ben ik nu ook aan de beurt om de glijstift van het raam te mogen vervangen. Voerde al enige tijd de tip van PeterD op om het raam nooit helemaal omlaag te doen, maar gisteren was het dan zover. Alleen bij mij ging het kapot tijdens het sluiten van het raam. Ik moet dus aan de slag. Ben wel een enorme geluksvogel want nu kan ik tegelijkertijd het vernielde cilinderslot van de deur en de deuk eromheen herstellen. Had er nooit tijd voor maar in mijn achterhoofd wist ik natuurlijk ook wel dat het glijstiftduiveltje mij uiteindelijk niet zou overslaan.
Enfin, mijn vraag is: omdat ik een 2000 heb ben ik aangewezen op de groene blokjes die niet passen en dus aangepast moeten worden, echter de (griekse) link in de "how-to" doet het niet meer. Is dit nog te repareren? Ik kom er denk ik zonder ook wel uit maar toch, dan is ook de Howto weer completer.
Heb ook de scudetti er eindelijk weer op zitten. Had nog wel een "asjemenou-Loeki de Leeuw"-ervaring bij het uitzoeken van de verschillen tussen voor en achter. Ze zijn hetzelfde (berlina) maar die op de grille is wat dikker (en ook duurder).
Inmiddels, een half jaar verder hier in Francia, heb ik er 3 gezien. Alle berlina's, ééntje reed met een grote "A" er op, volgens mij is dat dan een beginnende verslaafde Lancist. Lancia deed het in juni overigens weer best goed met iets van 895 nieuwe dames. Kun je nagaan hoe weinig interesse de Hollanders wel niet hebben in het meest edele merk ter wereld (41 stuks in juni).
Glijstiften
Re: Glijstiften
Ja, inderdaad lijkt de Griekse Lybra-website uit de lucht, jammer, was een mooi staaltje griekse huisvlijt met veel plaatjes
... ik heb indertijd alle plaatjes gedownload, dus ik moet ze nog ergens hebben, ... wordt vervolgd in het topic
het is trouwens prettiger als je in het betreffende topic (raammechanisme etc.. ) reageert, dan versnippert de info zo min mogelijk
zo'n los item is zo weer uit zicht
Edit : ik heb nog eens opnieuw gekeken, de Griekse website bestaat nog wel, maar is geredirigeerd : http://lancialybra.mlemo.gr
als je de website opent in Google Chrome en dan op 'vertalen' klikt is duidelijk dat je de info alleen nog kunt zien als je je registreert
Ik heb het niet geprobeerd, lijkt me lastig in het Grieks, maar als iemand het wil proberen ....
.
... ik heb indertijd alle plaatjes gedownload, dus ik moet ze nog ergens hebben, ... wordt vervolgd in het topic
het is trouwens prettiger als je in het betreffende topic (raammechanisme etc.. ) reageert, dan versnippert de info zo min mogelijk
zo'n los item is zo weer uit zicht
Edit : ik heb nog eens opnieuw gekeken, de Griekse website bestaat nog wel, maar is geredirigeerd : http://lancialybra.mlemo.gr
als je de website opent in Google Chrome en dan op 'vertalen' klikt is duidelijk dat je de info alleen nog kunt zien als je je registreert
Ik heb het niet geprobeerd, lijkt me lastig in het Grieks, maar als iemand het wil proberen ....
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
Als je iets wil zien op het griekse forum, moet je registreren.
Tijdens de registratie vragen ze een "anti bot" vraag om de één van de kleuren van de Griekse vlag.
Vul daar dan "μπλε" "blauw" in, en je bent binnen.
Tijdens de registratie vragen ze een "anti bot" vraag om de één van de kleuren van de Griekse vlag.
Vul daar dan "μπλε" "blauw" in, en je bent binnen.
-
Dag Stupendo,
Ik heb een pdf voor je in het italiaans, waarin de hele procedure wordt uitgelegd. Echter het bestand is 2.4 Mb groot dus niet via deze site te versturen. Heb je een prive mailadres? Stuur ik het daar naartoe.
Groet,
Frans Weersing
Ik heb een pdf voor je in het italiaans, waarin de hele procedure wordt uitgelegd. Echter het bestand is 2.4 Mb groot dus niet via deze site te versturen. Heb je een prive mailadres? Stuur ik het daar naartoe.
Groet,
Frans Weersing
Hallo Stupendo,
Ik heb nog een papieren exemplaar van de How-to / raam-mechanisme en glijstift in het Nederlands (21 blz. inclusief foto's en tekeningen), maar momenteel geen mogelijkheid het in te scannen. Als je een adres geeft, stuur ik het met tante Pos.
groetjes,
Andrew Lobry
Ik heb nog een papieren exemplaar van de How-to / raam-mechanisme en glijstift in het Nederlands (21 blz. inclusief foto's en tekeningen), maar momenteel geen mogelijkheid het in te scannen. Als je een adres geeft, stuur ik het met tante Pos.
groetjes,
Andrew Lobry
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) rood
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
Bedankt Frans,
Ik stuur je een pb.
Groet,
Stupendo
Ik stuur je een pb.
Groet,
Stupendo
Jij ook bedankt AndrewL,
Ik stuur je een pb.
Groet,
Stupendo
Ik stuur je een pb.
Groet,
Stupendo
gaat heel eenvoudig met een paar lijmklemmen had ee klem op de kabel gezet en dan de andere klem achter de klem op de kabel en achter de veerconstructie kan je zo de zaak naar elkaar toetrekken
behalve de groene blokjes moet je ook de vul ring in het glas bestellen bij mij waren die helemaal verteerd.
zoek een zonnige middag uit want je bent toch gauw een half uur per deur zoet.
gr luc
behalve de groene blokjes moet je ook de vul ring in het glas bestellen bij mij waren die helemaal verteerd.
zoek een zonnige middag uit want je bent toch gauw een half uur per deur zoet.
gr luc
Goede tip Luc!
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg