Wegvallende toeren icm foute waarden computer

Discussie en vraagbaak over Lybra
Markieee

Wegvallende toeren icm foute waarden computer

Unread post by Markieee »

Ik zit met het volgende.

Gisteravond tweemaal pech gehad, tijdens het rijden stopte de toerenteller (en daarmee ook de toeren) ermee. Ik gaf nog wel gas, maar er gebeurde verder niets, dus heb ik hem maar naar de vluchtstrook gemanoeuvreerd. Het dashboard gaf aan dat er een probleem zou zijn met de brandstofinspuiting.

ANWB gebeld, maar voordat die er was had ik een hulplijn geraadpleegd, die me een tip gaf de accupool even los te maken zodat de motor gereset wordt. Dat werkte, zodat we weer op weg gingen, maar na een km of 5 zelfde probleem. Toen maar nogmaals de ANWB gebeld, die vond een fout maar kon daar verder niets mee. Wel zag hij dat het toerental en motortemperatuur dat de computer afweek van hetgeen het dashboard aan gaf. Temperatuur 200C en toeren +2000 ongeveer. Komt dit probleem iemand bekend voor? Wegvallende toeren in combinatie met foute waarden t.a.v. motortemperatuur en toeren?

Volgens de ANWB zou het de toerentalzender kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Stupendo

Re: Wegvallende toeren icm foute waarden computer

Unread post by Stupendo »

Bij mij was een kapotte luchtmassameter oorzaak van een jojoënde toerenteller. Dat bracht het computermanagement danig in de war. Bij jou lijkt echter nog meer aan de hand. De ANWZ-tester ziet overigens lang niet alles van de Italiaanse motoren.
Markieee

Unread post by Markieee »

Bij de garage is ie uitgelezen en kwam de krukaspositiesensor eruit. Die is vervangen en nu hopen dat ie het weer even doet.
pdejong

Unread post by pdejong »

ook zo iets gehad, na 5km rijden viel het toerental terug trap de koppeling in geef weer gas en de motor krijgt weer toeren ,na 2 km weer dit probleem. Met de ANWB naar de garage gesleept in Hem bij Hoorn daar kwamen zij er achter na het uitlezen een defect aan de Lambda sonde en de b.d.p sensor. Deze zijn vervangen en de Lancia Lybra rijd weer als nieuw(tu)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”