Welke schokbrekers voorzijde Fulvia 1600HF 2e serie?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Diederik

Welke schokbrekers voorzijde Fulvia 1600HF 2e serie?

Unread post by Diederik »

Hallo,

Tijdens de afgelopen Tulpenrallye is er een voor-schokbreker uit zijn schroefdraad gelopen bij de onderste bevestiging. Dit gelast en weer prima mee verder kunnen rijden. Nu wil mijn pa toch liever twee nieuwe schokbrekers monteren. Maar welke? Het is namelijk een 2e serie 1600HF met een 1e serie Fanalone ophanging. Er zitten nu Gillardini "Corto & Cosso" onder.
Huib
Site Admin

Re: Welke schokbrekers voorzijde Fulvia 1600HF 2e serie?

Unread post by Huib »

Fulvia's rijden het beste met enkel buis (monotube) hoge druk gas schokbrekers. De Carbon heeft het systeem ooit uitgevonden en gepatenteerd. Ze worden ook wel De Carbon schokbrekers genoemd. Een aantal fabrikanten zoals Bilstein in Duitsland en Corto & Cosso In Italië hadden een licentie van De Carbon. Intussen is het patent verlopen. De meeste schokbrekerfabrikanten (waaronder Koni) maken tegenwoordig monotube hoge druk gas schokbrekers voor de duurdere auto's.

Viarouge in Frankrijk maakt De Carbon schokbrekers voor rally en race auto's in sport en competitie uitvoering. Zeer hoge kwaliteit. Ik heb hier nog een set sport van hun liggen. Die heb ik een jaar onder mijn Fulvia coupé gehad. Ik rijd echter geen rallies meer maar ik rijd wel 45.000 km per jaar met de Fulvia voor dagelijks gebruik. Ik ben toch weer terug gegaan naar de gewone (comfort) uitvoering. Je kunt de set sport schokbrekers overnemen.
Diederik

Re: Welke schokbrekers voorzijde Fulvia 1600HF 2e serie?

Unread post by Diederik »

Hallo Huib,

Bedankt voor je antwoord, ik stuur je een pb.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”