voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Post Reply
loh
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2010, 11:21

voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by loh »

Beste Kapparijders, mijn 1999 K 2.4JTD heb ik rijdend thuis neergezet. Volgende dag wel sarten maar niet aanslaan.Omdat ik niet weg kon, ook niet kunnen laten uitlezen. Voorgloeikaarsen vernieuwd, brandstofpomp vervangen, maar niet aanslaan. Met startpilot slaat hij wel aan en draait de motor normaal. Klein ritje in de straat gemaakt, trekt ook gewoon vlot op als altijd. Wie weet wat er aan de hand is? Ook met direkte voeding van de gloeibougies middels een accuverbinding slaat de motor niet aan. Ik ben onderhand radeloos..
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

Re: voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by bart »

Zijn, bij het gloeien/starten, de kaarsen wel bekrachtigd?
Als je er eentje uitschroeft, aansluit en tegen het blok aan houdt (voor massacontact) dan kan je zien of ie het doet. Na een paar seconden moet hij rood opgloeien. Gloeit ie niet, dan is misschien het relaitje stuk of zit er daar ergens een draadje los?
Zomaar een suggestie.
Martin
Posts: 121
Joined: 21 Dec 2008, 18:41

Re: voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by Martin »

Lekke verstuiver ?? Opvoerpomp te kort druk. Gloeibougies niet nodig met deze temperatuur.
Gr. Martin
loh
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2010, 11:21

Re: voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by loh »

Bart bedankt voor jouw reaktie. Eerlijk gezegd vermoedde ik al zoiets, maar als je zo'n kaars direct aansluit op de accu zou die toch moeten gloeien of zit er nog een of ander sturinkje tussen? In eerste instantie dacht ik inderdaad aan een eventueel relais. Waar zit het ding? Met krukas en nokkenas sensoren zal het wel niets te maken hebben, want hij loopt normaal als gestart wordt met startpilot. Er zijn nogal kosten aan gemaakt, maar ik zou het heel erg vinden de K weg te doen en over te stappen op iets anders, al rijden er tegenwoordig ook andere merken heel fijn.
loh
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2010, 11:21

Re: voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by loh »

Martin, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Zullen meteen naar verstuivers kijken. De pomp levert genoeg druk en is vervangen.Waarom er gedacht werd aan gloeikaarsen is omdat die het niet doen ook als je ze rechtstreeks met de accu verbindt. Het zijn trouwens 5 nieuwe. Als ik em aan het rijden krijg toch maar eens naar Eemnes rijden voor uitmeting en een beurt. Ben er al eens geweest, rode kappa met belgisch kenteken. Koffie was lekker.
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: voorgloei bij 2.4JTD doet het niet

Post by Spy »

Had je nog wat aan de tekeningen?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”