Beste Lybristi,
Ik heb 2 klapsleutels met afstandsbediening maar van eentje doet de afstandsbediening het niet meer. Naar het schijnt moet je hem weer synchroniseren met de ontvanger.
Hoe doe je zo iets?
synchroniseren afstandsbediening
Re: synchroniseren afstandsbediening
Ik ben er ook eens mee bezig geweest, zonder resultaat. Ik denk dat je bij de dealer moet zijn om hem opnieuw in te laten lezen. Een dure aangelegenheid. Ik heb een universele afstandsbediening gekocht. Deze probeer ik in het weekend in te bouwen. Ik laat het jullie weten of het gelukt is, en zo ja. Dan maak ik er een beschrijving van, zodat iedereen het zelf kan doen.
Groetjes,
Hans
Groetjes,
Hans
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Re: synchroniseren afstandsbediening
Als de auto start met deze sleutel, dan is de transpondercode herkend. Opnieuw inlezen door de dealer is dus overbodig. Negen van de tien keer is de oorzaak van het niet werken van de afstandsbediening een defect in de elektronica van de sleutel: slechte microswitches, slecht gesoldeerde printplaat, enz.; soms gewoon een lege batterij. Er zijn deskundige sleutelbedrijven die het kunnen repareren.
Een nieuwe sleutel (van het twee knoppen type, fabricaat Siemens, de voorganger van de klapsleutel, kost inclusief opnieuw inlezen van alle sleutels € 250!
Een nieuwe sleutel (van het twee knoppen type, fabricaat Siemens, de voorganger van de klapsleutel, kost inclusief opnieuw inlezen van alle sleutels € 250!
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) rood
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele