Slechte accu oorzaak slecht functioneren connectsysteem?

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Slechte accu oorzaak slecht functioneren connectsysteem?

Unread post by HBP »

Ik heb gisteren mijn accu vervangen, bij testen gaf hij aan zeer slecht te zijn en nodig moest worden vervangen. Wat mij opviel dat ik dus de laatste weken tot een paar maanden meer en meer kleine ergenissen ontdekte aan mijn connectsysteem. Verwarming die ineens uitviel,airco die nergens op reageerde, spontane reset ect.. ect...

Nu is een computer zeer gevoeling voor spanningsverschillen en wat mij nu opvalt is dat ik sinds de nieuwe accu erin zit nergens last meer van heb. geen spontane uit/aan situaties, verwarming reageert weer ouderwets goed maar ook de handrem werkt veel sneller met loslaten dan voorheen..

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Kappa.Lancia.Name

Re: Slechte accu oorzaak slecht functioneren connectsysteem?

Unread post by Kappa.Lancia.Name »

Hoi,

Ja, ik had ook problemen van af en toe kleine storingen. De zwaarste en sterkste accu erin gezet die ik kon vinden. (Ook voor de playstation en schemen achterin overigens).

Daarna eigenlijk nooit meer problemen. Alleen de afstelling van de koplampen melding tijdens lang stilstaan in een file.

Marc
Groetjes, Marc

marc@lancia.name
Http://www.lancia.name

2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v

EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
gergely

Unread post by gergely »

Idem met een sterretje..
In een Citroen ZX zelfde meegemaakt: startmotor draaide wel lekker rond, maar wilde alleen met veel gas erbij moeizaam aanslaan.... ook gekkigheden met de snelheidsmeter, die stilstaand 180km aangaf... Geen garage die dit allemaal kon verklaren en oplossen.
Na uiteindeluik de helemaal dode accu vervangen te hebben, leek het wel een nieuwe auto...

Het blijkt dus, dat de electronica een goede accu vereist. Let bij de thesis ook goed op de noodaccu, rechts achter.... kan ook een bron van ellende zijn...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
lusw

Unread post by lusw »

Die van mij wordt zsm ook vervangen ivm hardheid problemen van skyhook. De ene x normaal en de andere x hard. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten.
gergely

Unread post by gergely »

(off the thread here...):
wat de hardheid van de skyhook betreft, ga ik daar ook eerdaags naar kijken. Accu is 1 jaar oud. Zou dat wel eens wilen vergelijken met een adere thesis..
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”