Waar op letten bij aanschaf Lancia Thesis 2.4-20V

Discussie en vraagbaak over Thesis
Remmert020

Waar op letten bij aanschaf Lancia Thesis 2.4-20V

Unread post by Remmert020 »

Beste Thesisrijders,

Ik ben al een tijdje serieus aan t overwegen om een Thesis aan te schaffen. Ik heb mijn viva-lancia account iig bij deze al in de pocket ;)
Onze Saab 900 cabrio moet binnenkort naar de APK en met een tweede kind op komst zoeken we naar wat groters en comfortabelers.

Ik heb een zwarte Lancia Thesis 2.4-20V op t oog. Staat met 160K op de teller voor €4950 te koop bij een autohandelaar in Hillegom.
Vorige week heb ik haar bij Halan laten keuren en zij waren vrij resoluut in hun oordeel. Niet doen! Alle 4 de draagarm rubbers zitten los, 1 draagarm van de motor ook, 1 veer kapot ("de andere zal snel volgen") subframe en uitlaat veel roest, remschijven lopen naar hun eind, 3 van de 4 portieren doet de electronische handgreep t niet meer en -uiteraard- diverse technische storingen op t dashboard.

Helaas heeft Halan de keuring niet helemaal afgemaakt dus er kan meer zijn.
Vooral jammer is dat ik ze niet heb gevraagd om nog een proefrit te maken zodat ze de automaat konden aanvoelen.

De volgende dag dacht ik toch Tja, als ik die zaken repareer heb ik verder wellicht een topauto.

Mijn plan is om toch de auto op te halen voor een proefrit en hem in ieder geval zelf te controleren op zijn automaat, en daarnaast eens zelf alle knopjes in te drukken en kijken wat er gebeurt.

Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik nagaan of die automaat nog goed werkt, zodat ik heb vanaf nu met powerflushen goed kan houden, en waar moet ik verder nog even naar kijken?

Ik hoop me snel bij dit exclusieve en stijlvolle corps te kunnen voegen! :)

Bij voorbaat dank!

Groet,
Remmert
Space

Re: Waar op letten bij aanschaf Lancia Thesis 2.4-20V

Unread post by Space »

Ik zou maar uitkijken als ik jou was.......Google maar eens op Car Sales Hillegom (daar ben je geweest toch?), weet je snel genoeg...Ik zou er nog geen fiets kopen...
Hier alvast een voorproefje....:D
-
http://www.garagecheck.nl/garage/12464- ... r-hillegom
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
nicjoo

Unread post by nicjoo »

Niet kopen.
Lancia è insostituibile
Remmert020

*slik* :S
Hartelijk dank Space!
Die gasten laten inderdaad al jaren een spoor van ellende achter. Ongelooflijk als je die verhalen leest.

Weet iemand een mooie -liefst zwarte- Thesis met benzinemotor te koop staan die wel een betrouwbare eigenaar heeft?

Groet
Remmert
mrvijfhuizen

Unread post by mrvijfhuizen »

ik heb vorige maand mijn thesis 2,4jtd 20v verkocht donkerrood bj2003 auto is goed alleen turbo moet binnenkort revisie hebben hij staat te koop op speurders
bij deze auto is plezier gegarandeerd.
gergely

Unread post by gergely »

Wat zijn de symptomen dat de turbo vervangen moet worden?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Remmert020

Dank mrvijfhuizen, maar ik zoek wel echt een benzine variant. Rijd per jaar tussen de 5-10K.

Zijn er nog grote verschillen die men in overweging moet nemen tussen een 2.4 en een 3.0? Heb nu in beiden gereden en moet zeggen dat de 3.0 wel echt prettiger reed. Anderzijds schijnt de motor ingewikkelder en dus duurder in onderhoud te zijn. Kan iemand me helpen daar wat wijzer uit te worden?

Bij voorbaat dank
Remmert
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

De 3.0 is gewoon wat moeilijker bereikbaar dan de 2,4. De achterste cylinderbank zit verstopt onder het inlaatspruitstuk. Op zich is dat echter geen echte belemmering. Half uurtje extra op de rekening denk ik zo. Met zo weinig km per jaar zou ik direct voor de 3.0 kiezen! (heb ik ook gedaan :))
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Remmert020

Allen,

Ik overweeg deze thesis.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st|s,sr
Naast enkele kleine technische onvolkomenheden (electrisch portier rechtsachter, zonnescherm achterruit, lens cd speler) lijkt ze zo op t eerste oog goed onderhouden. Maandag volgt nog een uitgebreide keuring.

Een groot minpunt zover: zonder uitleg van waarom staat deze auto op Borbet velgen :S
Dealer heeft geen idee waar de origionele Thesis velgen zijn.

Vraag is nu, heeft iemand hier origionele thesis velgen te koop?

Groet,
Remmert
Remmert020

Keuringsrapport Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema

Beste forumleden,

Ik overweeg een Thesis 3.0 V6 die te koop staat in Bennekom. Bouwjaar 04-2004, KM-stand 152K.

Afgelopen maandag is hij gekeurd en er zijn een aantal aandachtspunten/benodigde reparaties uitgekomen.

Onderstaande punten moeten direct of op korte termijn worden aangepakt.
Weten jullie misschien hoe moeilijk of kostbaar dit is want ik moet dit dus eigenlijk bij de vraagprijs van €4900 optellen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Op verzoek kan ik ook het keuringsrapport mailen mocht je intersse hebben. PB me hiervoor even.

Groet en hartelijk dank voor alle hulp en goede raad
Remmert

1. Electrische deurklink Links Achter defect

2. De ‘knakkende’ deurvanger LV is met smeren niet op te lossen. Moet worden vervangen

3. Zonnerollo bediening voor werkt niet (wel achter)

4. De zekerings-kast sluit van zichzelf niet goed en is hierdoor gelijmd en met een extra provisorisch gemonteerde haak toch te sluiten.

5. Remblokken achter zijn relatief dun en dienen op korte termijn vervangen te worden. Remschijven voor zijn officieel onder de minimale maat.

6. Remklauw / hamdrem RA moet op korte termijn vervangen worden

7. Storing in de werking van de lambda-sondes. Voor een goede mengsel-vorming zullen deze vervangen moeten worden.

8. Bij vervangen van de distributie is gebruik gemaakt van markeren van de timing d.mv. verf-stippen i.pv. calibers. Hierdoor geeft hij een storing bij 1500 touren

9. Thermostaat moet vervangen worden

10. De flexibele gedeeltes van de beide voorpijpen zijn in matige staat en moet vervangen worden.

11. In de middenpijp is ter hoogte van het ophangpunt een gaatje aanwezig. Dichtlassen van het gaatje volstaat.

12. De dubbele plaat van de achterdemper is grotendeels weggeroest.

13. Warmtewisselaar ( Olie/KVS ) is lekkage waargenomen.

14. Het buitenlandse onderhoudsboekje is niet aanwezig waardoor deze geschiedenis niet bekend is.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”