Ik ben al een tijdje serieus aan t overwegen om een Thesis aan te schaffen. Ik heb mijn viva-lancia account iig bij deze al in de pocket

Onze Saab 900 cabrio moet binnenkort naar de APK en met een tweede kind op komst zoeken we naar wat groters en comfortabelers.
Ik heb een zwarte Lancia Thesis 2.4-20V op t oog. Staat met 160K op de teller voor €4950 te koop bij een autohandelaar in Hillegom.
Vorige week heb ik haar bij Halan laten keuren en zij waren vrij resoluut in hun oordeel. Niet doen! Alle 4 de draagarm rubbers zitten los, 1 draagarm van de motor ook, 1 veer kapot ("de andere zal snel volgen") subframe en uitlaat veel roest, remschijven lopen naar hun eind, 3 van de 4 portieren doet de electronische handgreep t niet meer en -uiteraard- diverse technische storingen op t dashboard.
Helaas heeft Halan de keuring niet helemaal afgemaakt dus er kan meer zijn.
Vooral jammer is dat ik ze niet heb gevraagd om nog een proefrit te maken zodat ze de automaat konden aanvoelen.
De volgende dag dacht ik toch Tja, als ik die zaken repareer heb ik verder wellicht een topauto.
Mijn plan is om toch de auto op te halen voor een proefrit en hem in ieder geval zelf te controleren op zijn automaat, en daarnaast eens zelf alle knopjes in te drukken en kijken wat er gebeurt.
Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik nagaan of die automaat nog goed werkt, zodat ik heb vanaf nu met powerflushen goed kan houden, en waar moet ik verder nog even naar kijken?
Ik hoop me snel bij dit exclusieve en stijlvolle corps te kunnen voegen!

Bij voorbaat dank!
Groet,
Remmert