cruise control in kappa
-
cruise control in kappa
Dag allemaal, ik rijd sinds kort in mijn fraaie K Coupe 2.4 op LPG G3. Hij rijdt fantastisch, ik wil er alleen heel graag cruise control op hebben. En dan het liefst origineel. Mijn motor is nog van het oude type (gaskabel). Heeft iemand ervaring? Of heeft iemand een complete cc liggen? Hoor graag jullie tips en adviezen
Re: cruise control in kappa
ik ook, ik ook...
Ik heb nog een universele cruise control liggen, maar heb liever een originele, in ieder geval de bedieningsunit.
Ik heb nog een universele cruise control liggen, maar heb liever een originele, in ieder geval de bedieningsunit.
origineel is heel lastig aan te brengen, er is niets voorbereid, geen kabels standaard.
Veel eenvoudiger en zekerder is gewoon een universele te kopen.
Ik heb ook met diverse systemen lopen kloten, waardeloos.
Alleen fabriek-af is heel mooi. Ik heb nog wel de originele bedieningshandel liggen met kap e.d. erbij.
Maar mijn advies is bijvoorbeeld Waeco MS-400 + MS-BE-4 bedieningshandel aan de stuurkolom
Veel eenvoudiger en zekerder is gewoon een universele te kopen.
Ik heb ook met diverse systemen lopen kloten, waardeloos.
Alleen fabriek-af is heel mooi. Ik heb nog wel de originele bedieningshandel liggen met kap e.d. erbij.
Maar mijn advies is bijvoorbeeld Waeco MS-400 + MS-BE-4 bedieningshandel aan de stuurkolom
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Zelf zou ik ook voor een universele gaan, die zijn betaalbaar, goede instructies en werken erg goed. Installeren is hoe dan ook veel werk.
------
K SW 2.4 Automaat '98
K SW 2.4 Automaat '98
Alleen bij de latere kappa's is het plug n play, omdat deze elektronisch zijn.
Dat werkt dan ook perfect. Ik ken ze alleen op de 2,0 (1999-2001).
Ik heb wel eens een oudere gehad met aftermarket cruise control en vond het maar niks.
Het gaf me een onbetrouwbaar gevoel.
Dat werkt dan ook perfect. Ik ken ze alleen op de 2,0 (1999-2001).
Ik heb wel eens een oudere gehad met aftermarket cruise control en vond het maar niks.
Het gaf me een onbetrouwbaar gevoel.
Ook in een kappa uit 2001 is het geen plug and play als de kabels er nog niet liggen (en dat is volgens mij niet standaard)
Onveilig gevoel bij later ingebouwde? Daar snap ik niets van, een John Gold of een Waeco zijn merken die zich allang bewezen hebben en er is niets onveilig aan.
De systemen zijn zo gemaakt dat ze echt niet blijven hangen ofzo; bij iedere aanraking van pedalen of pook gaat ie eraf.
Onveilig gevoel bij later ingebouwde? Daar snap ik niets van, een John Gold of een Waeco zijn merken die zich allang bewezen hebben en er is niets onveilig aan.
De systemen zijn zo gemaakt dat ze echt niet blijven hangen ofzo; bij iedere aanraking van pedalen of pook gaat ie eraf.
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Hoi Alberto,
Ben benieuwd of je inmiddels de cruise control hebt ingebouwd?
Vanaf medio maart werk ik op een andere standplaats met veel snelwegkms, dus een cruise control is erg welkom.
gr,
John
Ben benieuwd of je inmiddels de cruise control hebt ingebouwd?
Vanaf medio maart werk ik op een andere standplaats met veel snelwegkms, dus een cruise control is erg welkom.
gr,
John
-
De cruise control is alleen plug and play bij auto's waarvan het motormanagement hiervoor voorbereid is. Je moet dan over een 2e serie kappa beschikken met een electronisch gaspedaal. Vervolgens moet je hem uit laten lezen of de optie opgenomen is, Vervolgens kun je volstaan met het plaatsen van de stuurhendels met daarin de cc. Dat geldt dus voor een zeer beperkt aantal autos.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl