fluitend geluid

Discussie en vraagbaak over Thesis
karelenik

Re: fluitend geluid

Unread post by karelenik »

Eerste simpele test die ik heb gedaan: De stekker uit de LuchtMassaMater gehaald. Het resultaat was reeds duidelijk. De Diva reed weer gewoon, maar verbruik en CO uitstoot en wat dan nog heb ik niet gemeten. Ook voor technische controle niet aan te raden, maar het geeft zeker een duidelijke indicatie; Als er niets verandert dan moet men wellicht elders zoeken, is het verschil merkbaar dan kan men op die weg verder gaan.
Let op: U kan een boodschap krijgen dat de motor-management niet ok is. Zelfs na plaatsing van een nieuwe LMM blijft die boodschap en dient dus via computer gereset te worden.
krammer

Unread post by krammer »

Karel,
kleine nuance: ik verving de luchtmassameter zelf. Klein klusje en makkelijk zelf te doen. Na montage kwam er inderdaad een storing van het motormagament... maarrrr die verdween binnen 10 minuten (zoals zoveel meldingen :) ). Dus je hoeft wellicht niet naar de garage om een reset te doen (en om daar je portemonnaie te ledigen).
Yur

Unread post by Yur »

Mijn 2,4 jtd uit 2007 fluit ook. Dit verdwijnt als motor wat warmer wordt. Oorzaak was afgebroken tapeind van het uitlaatspruitstuk.
Dat is vervangen en een week later floot hij weer. Nu blijkt dat uitlaatspruitstuk krom is en vervangen moet worden.
Kortom uitlaatgassen ontsnappen tussen kop en spruitstuk.
Zeer dure hobby om deze reparatie 2 keer na elkaar te moeten betalen
gergely

Unread post by gergely »

dat klinkt letterlijk en figuurlijk niet goed. Nou heb ik ook, dat ik af en toe uitlaatgas ruik...
Zal er nader onderzoek naar (laten) doen.

- hoe heb je kunnen vaststellen, dat dit het euvel was?
- hoe duur is deze 'zeer dure hobby'? Het loont dus om in dit specifieke geval de vlakheid van het spruitstuk vast te stellen.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”