knipperlichtautomaat

Discussie en vraagbaak over Lybra
Wouter7761

knipperlichtautomaat

Unread post by Wouter7761 »

Best forum,

Na mijn succes met de omkeerrol van de poly-V riem (bedankt aandachtige forum-broeders (tu)) komt het volgende probleem(pje) weer om de hoek kijken ..

De knipperlichtautomaat werkt niet meer dus ik ben op zoek gegaan naar de relais wat hiervoor verantwoordelijk is.
Ik kwam uit onder het service-luikje naast de ruitenwisser en vond daar relais Sipea 2037 2X15A die voor de werking van de alarmlichten (die het ook niet meer doen)verantwoordelijk is.

Nu heb ik het vermoeden dat hier niet de oorzaak ligt ..
Zit er toevallig nog iets in de stuurkolom aan de richtingaanwijzer vastgebakken wat voor de werking van de knipperlichten zorgt ?
Kan er niets over vinden in het serviceboekje noch op het internet ..

Ik knipper nu handmatig met het op-en-neer bewegen van de hendel .. maar ja zo kan het niet blijven .. 8-)
Overigens doen de lampjes het gewoon wel ..

Bij voorbaat dank voor inlichtingen !
Stupendo

Re: knipperlichtautomaat

Unread post by Stupendo »

Zit er toevallig nog iets in de stuurkolom aan de richtingaanwijzer vastgebakken wat voor de werking van de knipperlichten zorgt ?

Bij mijn Delta zat er aan de knipperlichthendel een enorme klomp vierkant plastic, welke in de stuurkolom "valt". Was wat aan kapot en moest in zijn geheel vervangen worden. Bij de Fiatdealer best een dure grap. Hoe het bij de Lybra zit weet ik niet, maar wellicht is een tweedehandse van de Alfa156 een optie in het geval van defecten.
dickh

Unread post by dickh »

Wat werkt er nou precies niet? Zijn het echt alleen de alarmlichten (dmv schakelaartje tussen kaartenbak en bekerhouder, die overigens niets met dat relais naast de ruitenwissers hebben te maken) of de "verklikkering" van centrale deurvergrendeling (die daarentegen alles met dat relais hebben te maken)?

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Wouter7761

Hij "knippert" niet maar er gaat wel stroom naar de lampen wanneer je de hendel beweegt.
De alarmlichten hebben hetzelfde probleem.

Het blijkt volgens het internet deze: http://www.besteonderdelen.nl/hella-936419.html te zijn.

Ik ga zo meteen de bekapping vd stuurkolom weghalen, kijken of hij daar ergens uithangt.
Wouter7761

De knipperlichtautomaat deed het niet, zoals ik al opmerkte.
Hij zit in de stuurkolom achter de bekapping net onder het stuur en aan de aanwijzerunit. (wordt nergens gewag van gemaakt)
Losgehaald, opengemaakt, mechanisch gedeelte schoongemaakt, beetje naaimachineolie en bob's your uncle .. (:P)

Of te wel .. iedereen in Amsterdam weet weer wanneer ik wil afslaan en dat is wel zo handig.

Bedankt .. :D forum ..
dickh

Unread post by dickh »

Great! Zie je wel, ik wist dat jet het kunt :)-D

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”