Sinds de aanschaf van mijn Thesis is er sprake van een EOL melding in het display waar de kilometerstand bijgehouden wordt. Het paneeltje waar de fouten in beeld komen blijft hangen op het cruisecontrol teken. Nu bleek mijn connect niet goed te werken dus die heb ik nu vervangen voor een donor exemplaar dat gegarandeerd geen EOL melding leverde aangezien ik dat heb kunnen testen. Ik heb wel veel meer functies beschikbaar; zo gaat de radio en de bediening van de airco weer uit als ik het contact uitzet en krijg ik ook de temperatuur weer in beeld. De cd wisselaar wordt weer herkend etc. De EOL melding is echter gebleven. Een zelftest van de meldingen levert geen fout op.
Wie weet raad? Wat ligt voor de hand om nu te doen. Is de reden voor de EOL melding uit te lezen, kan ik nog componenten vervangen (bijvoorbeeld het dashboard)?
Nog even een update:
- Het kleine display in het instrumentenpaneel functioneert weer zoals het hoort. Bij het op contact zetten voert hij de check op de systemen van de auto uit en zegt dat alles OK is.
- Er zaten een aantal meldingen in de EOL lijst en die heb ik gewist. De lijst bleef verder leeg, de eol melding bleef echter knipperen in de kilometerteller.
- Bij de zelftest via de MAIN knop is alles ok, er zijn wel twee gele regels te zien die gaan over de telefoon en de tv. Niks ernstigs volgens mij en geen reden voor de EOL melding?
@Marc; moet ik de stekkers inspuiten met contactreiniger? Ze zien er verder schoon uit.
Ondertussen heb ik eenzelfde melding. Ik heb een ander front laten plaatsen voor de connect (temperatuur instellingsknop lag bij mij er half af en het klepje voor de navigatie cd sprong steeds open. Systeem functioneert prima, alleen ook een eol error melding. Heeft mee te maken dat als je elementen van de connect wisselt de body computer het als een fout ziet. En het apparaat opnieuw ingelezen moet worden. Zover ik nu weet kan dit met een proxy aligment procedure met de software bij de dealer. Ga ik binnenkort maar eens uitproberen. Bij onze Alfa GT hebben we eenzelfde probleem, ook naar het omwisselen van de klimaatbediening. (lcd schermpjes was kapot gegaan). Daar heb ik nu geen eol error knipperen maar knippert de kilometerstand nu. Kortom wordt vervolgd..
Klopt, Gerrit had mij dat ook al gezegd. Kan dit nu zonder werkende Navi? Ik heb de lens nog niet vervangen namelijk. Houd ons maar op de hoogte, ook bij welke dealer je het hebt gedaan.
Het is niet uitgesloten dat ook de Thesis vreemde organen afstoot. Ik heb namelijk ervaren dat bij de test van een vreemd frontpaneel van het Connect steeds de eol error blijft verschijnen. Zodra mijn eigen frontpaneel er weer ingaat zijn alle fouten weg.
Mijn ervaring is nu juist weer anders. Ik wissel regelmatig van connect, maar heb deze problematiek nooit gehad. Ook niet toen ik alleen het frontpaneel heb vervangen. Wellicht ligt het aan de opvoeding van de dame...