Engine system failure
-
Engine system failure
Na een fantastische Italiëreis van de LCN krijg ik soms bij het starten van de auto de melding "Engine system failure " op het infoscherm te zien. Dit kan normaalgesproken van alles zijn, maar ik zal precies uitleggen wat er gebeurt:
Bij het starten van de motor slaat hij wel aan maar dan loopt hij wat te pruttelen alsof hij op 4 cylinders loopt. Ook zit er totaal geen power meer in. Bij het opnieuw starten is de melding weg en loopt de motor weer normaal. Het euvel is nu 3X voorgekomen en ik moet steeds vaker opnieuw starten voordat de motor normaal loopt. Ik zoek zelf de oorzaak in een verkeerd signaal richting het motormanagement doordat de luchtmassameter niet goed functioneert, maar wellicht is het iets anders. het gaat om een Kappa 2.0 5 cyl. turbo. Iemand ooit ervaring gehad met dit euvel?
Ander euveltje: Bij het ontgrendelen van de portieren met de originele afstandsbediening gaan de portieren direct weer op slot. Ik moet dus heel snel het portier opentrekken na het ontgrendelen. Het linkerachterportier hapert overigens. Valt er nog iets te resetten ?
Hoor het graag,
Groet,
Roy
Bij het starten van de motor slaat hij wel aan maar dan loopt hij wat te pruttelen alsof hij op 4 cylinders loopt. Ook zit er totaal geen power meer in. Bij het opnieuw starten is de melding weg en loopt de motor weer normaal. Het euvel is nu 3X voorgekomen en ik moet steeds vaker opnieuw starten voordat de motor normaal loopt. Ik zoek zelf de oorzaak in een verkeerd signaal richting het motormanagement doordat de luchtmassameter niet goed functioneert, maar wellicht is het iets anders. het gaat om een Kappa 2.0 5 cyl. turbo. Iemand ooit ervaring gehad met dit euvel?
Ander euveltje: Bij het ontgrendelen van de portieren met de originele afstandsbediening gaan de portieren direct weer op slot. Ik moet dus heel snel het portier opentrekken na het ontgrendelen. Het linkerachterportier hapert overigens. Valt er nog iets te resetten ?
Hoor het graag,
Groet,
Roy
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
Re: Engine system failure
Roy
Wij konden na afloop gelijk weer huiswaarts,maar jij had er nog een vakantie achter aan.
voor het eerste euvel heb ik geen oplossing maar voor het tweede moet je toch het slot van het achter portier eerst repareren
Wij konden na afloop gelijk weer huiswaarts,maar jij had er nog een vakantie achter aan.
voor het eerste euvel heb ik geen oplossing maar voor het tweede moet je toch het slot van het achter portier eerst repareren
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roy
> Wij konden na afloop gelijk weer huiswaarts,maar
> jij had er nog een vakantie achter aan.
> voor het eerste euvel heb ik geen oplossing maar
> voor het tweede moet je toch het slot van het
> achter portier eerst repareren
Wat Koos zegt, omdat het slot blijft hangen, trekt die alle andere portieren ook weer dicht.
-------------------------------------------------------
> Roy
> Wij konden na afloop gelijk weer huiswaarts,maar
> jij had er nog een vakantie achter aan.
> voor het eerste euvel heb ik geen oplossing maar
> voor het tweede moet je toch het slot van het
> achter portier eerst repareren
Wat Koos zegt, omdat het slot blijft hangen, trekt die alle andere portieren ook weer dicht.
------
K SW 2.4 Automaat '98
K SW 2.4 Automaat '98
1. uit laten lezen
2. klopt, eerst slot repareren
2. klopt, eerst slot repareren
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
-
A.s maandag wordt de k uitgelezen. Het lijkt er op dat 1 cylinder niet helemaal meedoet.
Wordt vervolgd...
Wordt vervolgd...
-
Re: Engine system fa
probeer eens een andere bobine
-
Auto is uitgelezen en na het wissen van de foutcodes gaf het uitleesapparaat storing aan op cylinder 2 . Bobine vervangen . Aanvankelijk leek het probleem opgelost ,maar helaas...de storing kwam weer terug. Morgen terug naar de garage in de buurt en als hij het niet kan vinden dan maak ik wel een reis richting Duiven naar Leo Arendse.
kan ook de lambda sonde of de luchtmassa meter zijn
-
Storing in cylinder 2.. Bobine vervangen, helaas zonder resultaat. Vermoedelijk is dan de injector de boosdoener. Donderdag issie binnen. Vrijdag weten we hopelijk meer..
-
het was inderdaad een niet goed werkende injector. Na een reinigingsbeurt bij de Bosch dienst weer opnieuw gemonteerd met als resultaat dat de kappa weer als een zonnetje loopt....