vibraties >> oneffenheden worden niet goed gefilterd.

Discussie en vraagbaak over Thesis
lusw

vibraties >> oneffenheden worden niet goed gefilterd.

Unread post by lusw »

Hallo allemaal,

Ik ben nu ong. 1,5 maand in het bezit van een Thesis. Nu is mij het volgende opgevallen aan de wegligging.. Ik heb nogal veel last van vibraties en reacties in het stuur. Bijna elk hobbeltje of oneffenheid komt door in het stuur en behoorlijk hard in het interieur. ik heb het idee dat de oneffenheden/hobbels niet goed worden gefilterd door de ophanging/vering. Ook op de snelweg voel ik 9 van de 10x vibraties van het wegdek doorkomen in het stuur/intereur/gaspedaal. Zou dit het skyhook systeem kunnen zijn? Ik heb verder geen skyhook foutmelding (wel continue een PDC foutmelding!). Wat me ook is opgevallen is dat (klinkt gek) ik meer last heb van dit probleem als ik in mijn eentje in de auto zit dan met zijn vieren.
De auto zit nog in de garantie, maar ik dacht ik vraag het hier even :) Verder bevalt de auto echt super!
koen_

Re: vibraties >> oneffenheden worden niet goed gefilterd.

Unread post by koen_ »

Bandenspanning niet te hoog ?
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Teveel inch wielen en te lage wangen? >17 inch is niet comfortabel meer bij de Thesis.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Inmiddels heb ik geen Thesis meer, maar ik zag je bericht.
Zelfde ervaring heb ik ook gehad. Alle oneffenheden kwamen door in het interieur en ik had er minder last van wanneer ik passagiers had of een lading in de kofferbak. Ik had zelfs het idee dat een volle tank al scheelde. Geen 17 inch velgen en bandenspanning niet te hoog. Heb ermee leren leven.
lusw

Unread post by lusw »

Hmm dan zal ik eens een beetje experimenteren met de bandenspanning. 2.3 bar zou toch goed moeten zijn? Er zit nu 17 inch onder.. 16 of 17 inch zou toch niet zo een verschil moeten zijn? En ik merk dat het de ene keer erger is dan de andere keer. Lijkt me dan sterk dat het door de bandenspanning komt. En een Thesis hoort toch trillingvrij over de snelweg te 'zweven'?
thanas71

Unread post by thanas71 »

Ik rijd nu bijna 2 jaar met mijn Thesis (3.0 V6 uit 2003) en ook op 17 inch velgen. Ik ken dit probleem helemaal niet, dus alleen een grote velgenmaat en bandenspanning lijkt mij geen goede verklaring voor dit probleem. Terug naar de garage zou ik zeggen!!
HBP

Unread post by HBP »

is een enorm verschil. Ik zal nimmer 17" onder mijn thesis gooien elk richeltje ga je voelen omdat je van die lage banden moet gebruiken. Weg comfort
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Het kwam bij mij dus niet door de velgenmaat/bandenspanning, want ik bedoelde te zeggen dat ik geen 17 inch velgen had en niet een te hoge bandenspanning, terwijl het probleem zich toch voordeed.
lanciathema.nl

lanciathema.nl

Nog maar eens want de reactie komt niet onderaan (rare software toch dit forum):
http://www.thesis-treffen.de/index.php/ ... -reparatur
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”