Vervangen subframe vaak niet nodig

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Vervangen subframe vaak niet nodig

Unread post by HBP »

Mensen laat je kop niet gek maken door een op geld beluste garagehouder.. Ik heb gisteren eens met de garagehouder gesproken die mijn Diva in onderhoud heeft, en deze heeft het ook 1x meegemaakt dat het subframe op diverse plekken verroest was..

Oorzaak is de bodemplaat waardoor er vocht ophoping komt, paar gaatjes in de bodemplaat en klaar.

Hij had toen de volgende veel goedkopere oplossing.. roestige delen eruit halen nieuwe delen erin lassen. Daarna alles zwaar in de tectiel en je kan weer jaren en jaren vooruit.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
lanciathema.nl

Re: Vervangen subframe vaak niet nodig

Unread post by lanciathema.nl »

Het is maar de vraag of dat een betere oplossing is; roestschade mag alleen met pasklare delen gerepareerd worden dmv lassen. Het laswerk moet dus echt tip top, Daarvoor zul je het frame moeten demonteren en het laswerk zelf zal dan niet goedkoop zijn! Beter via de sloop oid een relatief goed exemplaar scoren en die laten stralen en poedercoaten, dan ben je er voor altijd vanaf.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
krammer

Unread post by krammer »

Wat bedoel je met de 'bodemplaat'? Bedoel je daar het onderste deel van het subframe mee? Interessant te weten waar dan die gaatjes geboord zouden moeten worden. Heb je een foto?

Overigens hoopt zich bij het achterste subframe ook modder (vocht ) op daar waar de spiraalveren zitten. Maak er nog wel een foto van. Ook daar zou een afwatering wel nuttig kunnen zijn.

Hugo
Koos

Unread post by Koos »

Roestschade aan het subframe heeft een gradatie van 6E dit betekend dat er wel een gat in mag zitten .
Het laswerk hoeft niet tip top te zijn ,maar wel deugdelijk uitgevoerd.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
julien de kock

Unread post by julien de kock »

ik heb dit zelf voor gehad en het was allemaal oppervlakkige roest.eerst alles afgeslist,anti-roest product erop opgesmeerd,grondverf en dit zwart product erop gespoten waar ze de auto's vanonder mee doen.goedkoop opgelost.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”