Storingspreventie: vocht uit motorruimte

Discussie en vraagbaak over Thesis
krammer

Storingspreventie: vocht uit motorruimte

Unread post by krammer »

Bij het demonteren van mijn Thesis 3.0 V6 (tot op het 'bot') liep ik ergens tegenaan waar jullie misschien ook wat aan hebben.
Als je de afdekplaat boven het ruitenwissermechanisme demonteert (ruitenwissers+ armen eerst demonteren) zal je wellicht zien dat daar een hoop troep heeft opgehoopt (bladeren, vuil en zo). Die kunnen de rubber waterafvoerbuis (met taps toelopend eind) verstoppen. Bij mij stond er gauw een liter water in die ruimte die dus niet wegliep. Dat moet geklotst hebben! En ja hoor, dat was al langer het geval, want de wand naar de koets was op een plek helemaal doorgeroest (foto). Nou loopt dat water zo'n beetje over al je elektronica heen (zekeringkast, EBDII diagnosestekker) als je pech hebt (zie topic over kerstboom). Leuk klusje om dit schoon te maken en die een hoop ellende kan besparen.
(PS: je kan ook bij de rubber afvoerbuis door de wielkuipbescherming te demonteren, maar dan krijg je niet alle rommel goed weg).
Hugo
Attachments
schutbordgat 2.jpg
schutbordgat 2.jpg (117.54 KiB) Viewed 172 times
schutbord gat.jpg
schutbord gat.jpg (111.37 KiB) Viewed 172 times
inc10521

Re: Storingspreventie: vocht uit motorruimte

Unread post by inc10521 »

Dank Hugo :-)

Weer een wetenswaardigheidje (wat voor veel meer auto's geld trouwens) :-)
Waar kijk ik op foto twee tegen aan met die draadeinden? Is dat iets van de achterkant van de rem? Of doorvoer stuur?

Groet en een goed weekend!

Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
krammer

Re: Storingspreventie: vocht uit motorruimte

Unread post by krammer »

Ja. sorry, de foto's zijn wat ingezoomd.. De 1e is de binnenzijde aan de bestuurderszijde, de 2e (met de bladeren, had ook al het nodige weggehaald) is de motorruimte links, dus het deel waarbinnen het ruitenwissermechanisme zit.. Het is een gat van zo'n 2 cm. Overigens heb ik zelf nooit nattigheid aan de binnenzijde gemerkt, maar het kan ook achter de matten hebben gelopen.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”