Goedenavond iedereen.
Kan iemand mij vertellen waar ik de co- afstelschroeven
kan vinden op de carbs van mijn fulvia 1.3s ik dacht dat het solexen
waren van het type C35phh
groeten Tino
afstellen carbs
-
Re: afstellen carbs
de kleine stelschroeven boven op de carburateurs met het veertje eronder.\
Daar heb je er 4 van zitten.
Wel eerst zorgen dat de ontsteking in orde is en goed staat afgesteld en ook de contactpunten.
vervolgens er zeker van zijn dat de klepspeling ook goed is en uiteraard de rest van de motor in goede conditie.
motor warm laten lopen,synchroonafstelling van de gaskleppen goed hebben staan en dan aan de co schroeven zitten.
probeer per schroef eens het hoogste toerental te bereiken ,en zorg ervoor dat je de 1000 toeren niet overschrijd( anders toerental terug schroeven)
Als je dat hebt,dan alle schroeven eens een tikje terug draaien,dan zit je aardig goed.
succes ermee
bert
Daar heb je er 4 van zitten.
Wel eerst zorgen dat de ontsteking in orde is en goed staat afgesteld en ook de contactpunten.
vervolgens er zeker van zijn dat de klepspeling ook goed is en uiteraard de rest van de motor in goede conditie.
motor warm laten lopen,synchroonafstelling van de gaskleppen goed hebben staan en dan aan de co schroeven zitten.
probeer per schroef eens het hoogste toerental te bereiken ,en zorg ervoor dat je de 1000 toeren niet overschrijd( anders toerental terug schroeven)
Als je dat hebt,dan alle schroeven eens een tikje terug draaien,dan zit je aardig goed.
succes ermee
bert
-
Re: afstellen carbs
Nou fijn bedankt voor de reactie, gaan we proberen.
Ik laat het weten of het gelukt is.
Mvg Tino
Ik laat het weten of het gelukt is.
Mvg Tino