Radio problemen

Discussie en vraagbaak over Lybra
Markieee

Radio problemen

Unread post by Markieee »

hallo,

Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een Lybra 1.9 jtd uit 2000 met 237.000 km op de teller. Prima auto, rijd heerlijk dus geen klagen. Het is alleen wat stilletjes want de radio werkt niet meer "Radio OFF". Gister met mijn handige zwager de boel doorgemeten, maar wij komen tot de conclusie dat hij overleden is. Een nieuwe (opgevraagd bij Tuynder) kost zo'n 3.500,00 Euro, dus dat doen we maar niet. Verschillende demontagebedrijven hebben er wel een liggen, vraagprijs 50 euro, maar allen zonder code. Er wordt 50 euro extra gerekend om hem codevrij te maken. Is dat niet zelf te doen? Of hoe kun je achterhalen welke code bij de radio hoort?? Iemand een idee??

Gr. Mark
koen_

Re: Radio problemen

Unread post by koen_ »

In principe is via een dealer de code te achterhalen, als je de identiteit weet van de auto waar hij uit afkomstig is (chassisnummer, VIN)
De kosten daarvan zijn nogal afhankelijk van de goede wil en servicebereidheid van de dealer ..., maar kunnen i.p. laag zijn

Het is echter maar de vraag of er wel perse een code op zit ...
Bij de ICS-sen die ik in mijn handen gehad heb (een 3-tal) zat op geen van allen een code

Als je er een wilt kopen zou ik er nooit 'blind' eentje kopen, maar zelf ( met uitgebouwde ICS ) langs het demontagebedrijf gaan
je kunt dan checken of de code er überhaupt wel op zit en of de ICS goed functioneert

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
de Wit

Unread post by de Wit »

In Zuidbroek staat onze Lybra, ICS heb ik foto van de codekaart van. Is wel ICS met navi...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Stupendo

Unread post by Stupendo »

Bij mij zat er wel een code op, maar desondanks kon de dealer, de importeur noch de Italiaanse fabriek mij de goede code geven (wel een foutieve). Moet de ICS nog steeds laten "hacken". Ik geloof dat de dealer daar ook 50 euro voor vroeg (door een extern mannetje uit te voeren wel te verstaan). Als iemand weet hoe de ICS te hacken is hoor ik het graag, scheelt weer 50 piek en dan ik ook eindelijk eens horen hoe l'autunno van de quattro stagioni van Vivaldi klinkt door de Bosejes...
Markieee

Unread post by Markieee »

Dank voor de reacties. Radio wordt nu inderdaad ook codevrij gemaakt, verwacht hem volgende week te ontvangen en hopelijk werkt alles weer :)

Ik heb contact opgenomen met Tuynter (www.tuynder.nl), zij gaven mij aan dat het € 45,00 excl. BTW kost om hem te laten hacken..
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”