Koppakking vervangen 2000 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
ibie

Koppakking vervangen 2000 HF

Unread post by ibie »

Hoi allen,

Ben op zoek naar een goede beschrijving om de koppakking te vervangen van mijn 2000 HF. Op de CD's van "CD's with Flavia and Lancia 2000 documentation" kom ik geen goede beschrijving tegen. (of zie ik iets over het hoofd)
Zijn er trouwens meteen andere onderdelen die tegelijk vervangen kunnen worden (advies) als toch de motor open gaat?

Groet,
Ibie
Lancia 2000 HF coupe
lucasgeheniau

Re: Koppakking vervangen 2000 HF

Unread post by lucasgeheniau »

Op Flavia CD 4 Staat het engelse Concise manual, met m.i. meer dan voldoende info.
flavia1800

Unread post by flavia1800 »

Nuttige tip:
Met de nodige aandacht de bouten met het juiste koppel aantrekken, in het biezonder bout 11 (deze in het midden). Deze laatste als laatste aantrekken met een koppel van 5 Kg.m, de overige 6 Kg.m.
Omgekeerd bij het lossen van de bouten, eerst bout 11 losmaken, vervolgens terug van 1 de volgorde op het schema volgen.

Succes
Gunther
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Ik heb destijds bij mijn Flavia 1ste serie meteen geharde klepzetels en nieuwe kleppen laten monteren, ivm loodvrije benzine.
Je moet de koppen toch wegbrengen om te laten vlakken
Weet niet of het in de manual staat, maar de motor niet ronddraaien zolang de kop er af is en met 4 kopbouten en geschikte strips de cilinderbussen fixeren.
Als die iets omhoog komen is de pakking onder aan de bussen lek en kan je hele motor uit elkaar.
Koppen na verwijderen van de bouten er ook niet af proberen te trekken, maar proberen te roteren of schuiven en zo van de pakking los te krijgen
(Een hamer en een stukje hardhout zijn een prima gereedschap daarvoor)

Bert
ibie

Unread post by ibie »

Bert,

De moter is gedemonteerd volgens instructie manual.
Kop breng ik weg om te laten vlakken.

Waar is een goed adres om de klepzetels/kleppen te vervangen?
En welke pakkingen moet ik vervangen. .Alleen de koppakkingen (2 keer dus voor een boxer) of moeten ook andere pakkingen vervangen worden nu toch alles los is? Adresje?

Alles dus tbv een 2000HF.

Thx, Ibie
Lancia 2000 HF coupe
Hein Reedijk

Unread post by Hein Reedijk »

Wat betreft de pakkingen: alleen nieuwe koppakkingen en nieuwe uitlaatpakkingen. Het inlaatspruitstuk is wel weer water- en luchtdicht te krijgen met een beetje siliconenpakking uit een tube, tenminste als je bij de demontage deze pakkingen heel hebt weten te houden.
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Elk goed motorrevisiebedrijf moet dit kunnen
Ik breng mijn spullen altijd bij Motorenfabriek de Sutter (www.desutter.nl) Die zitten in Zevenhuizen (aan de A-12) ten oosten van Zoetermeer
Maar dat is mijn keuze en moet maar net bij jou in de buurt zijn
Kijk op de Bovag website voor een erkend motorrevisiebedrijf bij jouw in de buurt
De BOVAG afdeling Motorenrevisie is een behoorlijk serieuze club, ik heb wat contacten met ze gehad in verband met training en opleiding voor hun leden.
Hein heeft al het antwoord gegeven over de pakkingen. Een extra opmerking. Ik heb destijds gewoon zelf nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen gesneden uit een stukje pakking materiaal
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”