Kilometerteller maakt lawaai

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Brutanja-GT

Kilometerteller maakt lawaai

Unread post by Brutanja-GT »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en sinds kort trotse eigenaresse van de Fulvia-GT 1e serie.
De auto rijdt fijn, alleen maakt die veel herrie zodra de snelheid oploopt. We hebben de kabel van de kilometerteller vernieuwd, maar helaas is de herrie daarmee niet weg. Het lijkt of de herrie van de kilometerteller zelf af komt. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit aan moet pakken?
Alvast bedankt.
lucasgeheniau

Re: Kilometerteller maakt lawaai

Unread post by lucasgeheniau »

Op het Duitse forum staat een draadje daarover

Drehzahlmesser klappert metallisch ohne Ende
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Op het Duitse forum hebben ze het kennelijk opgelost door de kabel te smeren met motorolie. Ik zou dat niet durven. Als die motorolie in de teller komt werkt die niet goed meer.
Koos

Unread post by Koos »

Ik denk dat de draad winding van de kern zo loopt dat de olie nooit vanuit de versnellingsbak omhoog gaat
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Goed punt. Dat zou ik ook verwachten. Toch zit er soms olie in die dingen.

Mmm.
De draad kan er verkeerd om in zitten. Of je kunt een omwenteling te ver achter uit rijden...

Brutanja-GT heeft de kabel vernieuwd. Dat heeft niet geholpen. Als ze de oude kabel nog heeft zou ze eens kunnen kijken of het ding van binnen onder de olie zit.

Volgende stap zou zijn een andere teler uitproberen. Ik heb geen tellers van een S1 berlina liggen. Lucas zal er nog wel hebben.
bart

Unread post by bart »

Ik heb ook ooit een keer de hele teller onder de olie gehad! Kwam er opeens met stromen uit, ook mijn broek zat onder want ik had het eerst helemaal niet in de gaten. Kabel eruit, was weinig aan te zien. Nieuw kabeltje van MW te E en probleem opgelost. Ik smeer de kabel met enige regelmaat met een drupje gewone olie; losschoeven bij de teller, kabel omhoog en een drupje erin. Loopt vanzelf omlaag.

Als de kabel niet in een mooie vloeiende boog loopt kan hij gaan tikken of een schurend geluid maken.

Bart
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”