verjongingskuur Aisin bak

Discussie en vraagbaak over Thesis
poesta40

Re: verjongingskuur Aisin bak

Unread post by poesta40 »

Klinkt goed. Zal ook maar eens een afspraak gaan maken. Eerst mijn uitlaat (flexibel gedeelte voorkant) laten repareren. Hopelijk valt dit nog onder garantie.
bobmesman

Unread post by bobmesman »

Ik heb net een afspraak gemaakt voor 17 mei, bedankt voor de tip Hugo, en ik hou jullie op de hoogte van hoe alles verloopt.
Bob
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996
poesta40

Eigenlijk zouden we korting moeten gaan krijgen (:P)
Yur

Unread post by Yur »

Mijn thesis 2.4 jtd automaat uit 2007 heeft gelijke problemen.
Kan je mij naam, contactpersoon, tel no. van jouw garage geven.

Dank Yur
krammer

Unread post by krammer »

Je hebt een persoonlijk bericht!
pakelaan

Unread post by pakelaan »

Mede Thesis-rijders

Zojuist mijn automaat (2.4JTD-20V aut van januari 2009, km stand 108.000) laten Flushen bij Autrans in Lunteren (zit ook in Tilburg).

Zeer professioneel bedrijf, alles klopt hier vanaf moment 1e contact tot factuur. Voor iedereen aan te bevelen.

Kosten € 285 ex btw.
poesta40

En merk je het ook dat hij geweest is ?
pakelaan

Unread post by pakelaan »

Ik had geen klachten, maar hij schakelt wel wat soepeler (minder merkbaar)
Als je klachten hebt dan heb je eigenlijk al te lang gewacht...
thanas71

Re: verjongingskuur Aisin bak. Ook geflushed....

Unread post by thanas71 »

Beste allemaal,

Ik ben deze week ook naar corne Blom geweest voor de Powerflush van mijn automaat van mijn Lancia Thesis 3,0 V6 uit 2003.
Ik had tevoren naar mijn mening geen enorme bakproblemen. Als de bak kou was, was er eigenlijk niks aan de hand. Als de bak warm werd was de 2 naar 3 overgang soms hard en bonkerig en de wissel van D naar R idem.
De auto afgelopen woensdag afgegeven bij de firma Blom. Eerst rijden ze altijd een proefrit om te kijken hoe de bak schakelt en ik werd gebeld met de mededeling dat van de 4 Thesissen die ze nu gedaan hadden (inclusief de mijne), mijn bak er het slechts aan toe was. Eerlijk zeiden ze dat ze geen garantie konden geven dat de bak beter zou gaan schakelen na de Powerflush. Maar dat wist ik al door de ervaringen in dit forum. Dus toch laten flushen voor in totaal €390. Bij ophalen van de auto zeiden ze dat zij geen verschil bemerkten na de powerflush. Helaas!! Maar er werd direct meegedacht door Corne. Er is een andere Thesis rijder die binnenkort terugkomt voor een re-flush omdat de automaatproblemen weer terug kwamen. Ze waren bereid dat ook bij mij te doen, maar ze zouden eerst met andere experts overleggen. Corne zou ook onderzoeken of het electronisch deel van de bak niet separaat te vervangen zou zijn. Ik vond de service er uitstekend en het lijken me eerlijke mensen bij garage Blom.
Ik heb nu ingeveer 300 km gereden sinds de powerflush en de wisselingen lijken toch wel wat vloeiender te verlopen. Af en toe slipt de bak, maar dat is e ht minimaal. Af en toe een bonkige overgang is echter wel gebleven.....
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ervaringen en ontwikkelingen.
Wellicht dat ik uiteindelijk toch niet aan een bakrevisie kan ontkomen.

Groet,

Thanasie
gergely

Re: verjongingskuur Aisin bak. Olie 'gewoon' ververst

Unread post by gergely »

bij de afgelopen onderhoudsbeurt is de ATF weer ververst (zoals elk jaar). Heeft ca 25Kkm in de bak gezeten.
In de bijlage kun je zien, dat de olie er best nog goed uitziet: de rode kleur is goed zichtbaar, iets vertroebeld, stinkt niet. Ik neem even aan dat verse ATF helder rood is....
Dit blijkt dus een relatief goedkope en doeltreffende manier om goede olie in de bak te houden.
Attachments
atf.jpg
atf.jpg (143.04 KiB) Viewed 459 times
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”