gaat het nu toch gebeuren met de vrijstelling?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Walter van Gruythuysen

Re: gaat het nu toch gebeuren met de vrijstelling?

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Ik neem aan dat de staatsecretaris de brief zeer haastig heeft geformuleerd. Anders had hij vast wel gezien dat een auto van 40 jaar oud niet in 1963 maar in 1973 voor het eerst is toegelaten.

Wel goed nieuws voor de fulvia's en de flavia (als hij af is........)

Walter
Jorn

Unread post by Jorn »

Wat ik daarbij nooit helemaal begrijp is waarom er in dat soort auto's LPG wordt gelegd. Dat loont alleen als je er toch behoorlijk wat kilometers mee rijdt.

Zelf zie ik veel goed onderhouden maar niet zo geliefde - en dus goedkope - klassiekers die door een liefhebber jarenlang zijn vertroeteld en verkocht worden aan "op"rijders die er LPG in laten zetten en een mooie klassieker in een jaar of 3 a 4 oprijden en naar de sloop brengen. Ik ben de laatste tijd altijd verbaasd wat je tegenwoordig uit de jaren 70 op de sloop ziet liggen; 10 jaar terug zag je dat bijna niet.

Wat mij betreft een prima regeling die de liefhebber ontziet (en een heleboel klassiekers op korte termijn van de sloop spaart omdat oprijden minder snel loont).
jojo

Unread post by jojo »

Jorn , de enige ïnvestering" is je gasinstallatie , die heb je met een verbruik van 1 op 4 binnen 12000 km terug verdient.
Als je dan 3000km per jaar rijd ga je na 4 jaar zoizo goedkoper rijden.
Aan de buitenkant kan je niet eens zien dat ie op gas rijdt.
Ik onder hou ze het zelfde als dat ze op aleen benzine zouden lopen.
Heb ze beide al 15 jaar in bezit hoor.P
Jorn

Unread post by Jorn »

Jojo, 1 op 4? Ik ben benieuwd wat voor Fulvia je dan rijdt. De mijne loopt - op benzine - ca 1 op 11 en dan rijd ik er al behoorlijk mee door. Het 'slechtste' wat ik ooit op een tank heb gereden was ca 1 op 8.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Enne - met een verbruik van 1 op 4 tegen 1 op 11,5 (wat ik gemiddeld rijd) valt die LPG-prijs per liter toch opeens ook tegen lijkt me. Kijk, bij een 7-liter Pontiac (zoals van een collega, die nu trouwens volledig voor gaas gaat qua wegenbelasting met de nieuwe regeling, bijna 1100 per kwartaal want hij heeft nog zo'n rijdende schuit) snap ik dat. Dat ding haalt op benzine de 1 op 4 niet eens. En - die Pontiac heeft ook de "trunk" waar die tank in kan, zonder dat er meteen niks meer bij past.

Maar OK, als het voor jou hoe dan ook werkt, prima natuurlijk. Ik kan op zich nog wel leven met die 1 op 11,5 en de iets hogere kosten van 97 octaan (V-power). Met 6 tot 8000 km per jaar in de Fulvia is dat ook nog te overzien.
jojo

Unread post by jojo »

Nee de fulvia rijd rond de 1 op 9 a10 dan is de terug verdientijd wat langer.
Daaraan tegen hoef je bij een fulvia de kop niet aan te passen wat bij de jaguar wel moest gebeuren.
jojo

Unread post by jojo »

Peter , die 1 op 4 geld voor de jaguar , als de fulvia dat zou lopen dan klopt er iets wel heel erg niet.
Toen ik de fulvia kocht (in 1997) en het gas heb laten inbouwen, was de benzine / lpg prijs verhouding zoizo al een stuk gunstiger dan nu.
Ik rij ook voornamelijk alleen in de fulvia dus de kofferbakruimte achter de bank heb ik eigenlijk toch nooit nodig gehad.
Even jou 8000km per jaar nemende , dan ben je op benzine ongeveer
1182 euro kwijt (verbruik 1 op 11.5 en een liter prijs van 1.70 euro)
op gas 622 euro (verbruik 1 op 9 literprijs 70 cent) .
Het verschil is "slechts" 500 euro per jaar..... in mijn geval gemiddeld rond de 250 euro maar dan wel al 15 jaar lang.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”