klepje navigatie CD kan weer dicht blijven.

Discussie en vraagbaak over Thesis
frans

klepje navigatie CD kan weer dicht blijven.

Unread post by frans »

Voor wie het openstaande klepje beu is is er een simpele oplossing die ook nog eens een stuk degelijker is dan het origineel:
Door de beide opdruk veertjes die tussen het draaimechanisme zitten te verwijderen.
Dus:paneel erafhalen, rechthoekig frame aan achterzijde eraf halen (6 inbusschroeven) Dan aan een zijde inbusboutje op scharnierpunt eruit, veertje verwijderen en bout terug. Andere zijde het zelfde.

Doordat er frictie tandwieltjes op zitten blijft het klepje in iedere gewenste stand staan. Enigste verschil met origineel is dat je het met de hand omhoog moet zetten.
Omdat het klepje aan de onderzijde in gesloten toestand nu iets te veel naar binnen valt moet er wat rubber ofzo tussen de aanslag aangebracht worden..

Maar kennelijk is het kunststof sluittuimelaartje ook nog leverbaar las ik elders op dit forum.......

Frans.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
karel

Re: klepje navigatie CD kan weer dicht blijven.

Unread post by karel »

Het kunststof sluittuimelaartje is inderdaad gewoon te koop bij Halan voor 6 euro als ik mij goed herinner. Plaatsen is een klusje van niks. De voorplaat van het connect moet wel even los, maar de stekkers hoeven er niet uit.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”