Heb beide koppelingscilinders vernieuwd, via prof. ontluchtapparaat de zaak ontlucht, zat ook veel lucht in.
Na ontluchten zit "het pedaal nog steeds te diep" om de koppeling goed vrij te krijgen..Iemand suggesties?
Koppeling slipt of rammelt verder niet!
eerder bericht:
Leuke is dat je je met meerdere Kappa's in bezit, nooit zorgen hoeft te maken dat je je verveelt.
Na een wiellager RV vervangen te hebben (bij al mijn Kappa's zijn het standaard altijd de RA wiellagers die vervangen moesten worden) begon mijn koppelingsbediening "slapjes" te worden. De plaat en drukgroep zijn in orde. Geen gezeur en gelijk de hoofd- en hulpkoppelingscylinder besteld en vervangen.
Wat jullie natuurlijk al wel wisten en ik nu ook !! Er zijn 2 types hoofdkoppelingscylinder, blijkbaar zit het kantelpunt bij 10/'98.
De 20 20V Turbo SW van Bj2000 blijkt de donkere met zijaansluiting te hebben..
Koppeling 20 20V T SW
-
Re: Koppeling 20 20V T SW
Verkeerde nemer gemonteerd?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Zou logische gedachte kunnen zijn, maar ik heb beide cylinders naast elkaar gehouden, zowel gever als nemer, ze zijn 100% identiek. Ik snap het ook niet helemaal, zo'n bijzonder koppelingssysteem is het nu ook weer niet. Ben benieuwd of een van julie dit ook eens heeft meegemaakt.
van de bak koppelingscilinder naar de pedaal cilinder dus van beneden naar boven
Hoi Gerrit, is dit iets wat jij zelf ook hebt gehad? Het werkplaatshandboek meldt dit zo niet, maar ik hoor het liever van iemand die er zelf mee te maken hebt gehad. Ik las inderdaad op een Duits Lancia forum dat ze de linker remklauw als "pomp" via de ontluchtingsnippel gebruiken om vanuit de bakzijde de koppelingscilinder te ontluchten. Ik ga het maar eens zo proberen, alhoewel ik dit technisch niet kan verklaren...
Alvast bedankt!
Ps: heb je die mooie rode SW nog met die dikke motor? Gave auto is dat...
Alvast bedankt!
Ps: heb je die mooie rode SW nog met die dikke motor? Gave auto is dat...
helaas deze is van maarten jan everts ik heb een 2.0turbo 20v met schuifdak leer uit it gehaald en binnekort met automaat
-
Die rode SW is van mij dus.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!