EPB doet het wel of weer niet!

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Re: EPB doet het wel of weer niet!

Unread post by HBP »

Heb dit probleem ook gehad, aan alle twee mijn thesissen, bleek gewoon een kabelbreuk te zijn.
[hr]
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Waar zit die stekker dan precies?
frans

Unread post by frans »

Ha Robbedoes..die zit op de ABS regeleenheid, links onder de motorkap, je moet de deksel van de zekeringkast er ff voor afhalen, kun je er gemakkelijker bij. Maar, zoals HBP ook al aangeeft...de ene storing verwekker is de andere niet. Daarom heb ik deel voor deel aangepakt; weet je tenminste wie de boosdoener is! (De verbindingsstekkers van wielsensoren ABS en stelmotoren EPB heb ik nog niet gecontroleerd, maar voorals nog bleek het bij mijn Thesis dus de ABS stekker te zijn!)

grt, frans.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
krammer

Unread post by krammer »

Hey Frans,
je hebt die gecorrodeerde pinnen schoongemaakt en met vaseline behandeld. Heb je een tip hoe je makkelijk die pinnen schoonmaakt, want die pinnen zitten in een stekkerbehuizing en dicht op elkaar. Gebruik je een schuurpapiertje of zo? denk dat contactspray niet meer helpt als er een complete aanslag op de pinnen zit.

Ennuh..zit deze stekker onder de buis van het luchtfilter? Hugo
seeblau60

Unread post by seeblau60 »

Is het mogelijk voor de iets minder gevorderde techneuten onder ons om e.e.a te visualiseren met wat foto's.
Dit zou erg verhelderend werken en voorkomt een hoop onzekerheid.....

Weet ook niet of de verschillende motor uitvoeringen ook andere locaties hebben voor de regelunits en stekers.

Dus graag wat foto's!
Lancia Thesis 2.4 20V Emblema comfortronic 2005 472B Blu Canaletto
Karmann Ghia T14 1960
Vogelaar

Unread post by Vogelaar »

Klopt het als ik begrijp dat bij jullie alleen het EPB lampje brand, maar de handrem wel gewoon werkt ?
Dit is bij mijn Thesis namelijk het geval.
Soms, tijdens een rit gaat de melding ook spontaan weer uit, om vervolgens weer een keer aan te gaan.
HBP

Unread post by HBP »

yep, de handrem werkt prima, enkel niet direct je auto op het alarm zetten is mij opgevallen, even 10 minuten wachten, bij mij gaat namelijk het alarm af.

maar ik heb deze storing al een week of 5 niet meer gezien. Vermoed vocht dus tijd voor de siliconenspray
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

frans

Re: skyhook - epb - inclinatie koplampen

Unread post by frans »

Aan buitenzijde vet smeren heeft geen zin:
Asje kantelen, en met een mini schroevendraaiertje het rubber kapje wat oplichten, je ziet de kogel dan zitten en kunt er eerst eventueel wat WD40 in spuiten, en daarna met je vinger wat vet inpersen. Vervolgens het armpje wat op en neer bewegen en asje andere kant op kantelen en nog een keertje wat vet...en je kunt er weer een jaar mee vooruit...

succes, frans.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
HBP

Unread post by HBP »

Mijn lancia´s

Vogelaar

Unread post by Vogelaar »

Een tijdje geleden de hulpaccu vervangen voor een nieuwe.
Helaas geen verbetering.
Maar na een tijdje gereden te hebben ( aantal km. weet ik niet, gebruik de auto weinig) ging na het starten ineens de EPB waarschuwing uit en
gaat tot op heden nog steeds uit, ik kan zelfs de handrem handmatig in en uit schakelen zonder storingen.
Ik heb het vermoeden dat de nieuwe hulpaccu niet volledig opgeladen was bij aanschaf en dat deze dat na een aantal ritten dus wel was.
Bij mij zijn de problemen dus met deze actie opgelost, tot nog toe.
Ik had alle overige manieren trouwens ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”