Mijn flexibele stukken van mijn uitlaat zijn opeens lek voor mijn 3.0 V6
Heeft iemand die ook al eens vervangen?
Of heeft iemand nog een paar tweedehandse liggen?
En heeft iemand een idee hoeveel die dingen ongeveer kosten?
Er is 1 korte en 1 iets langere.
Flexibele stukken uitlaat 3.0V6
Re: Flexibele stukken uitlaat 3.0V6
Ja, deze pijpen heb ik zelf vervangen bij mijn V6. Ik denk dat deze beschadigd waren doordat ze een ooit drempel hebben geraakt of zoiets. Eerst nog nagedacht om deze zelf te repareren met universele flexpijpen (paar tientjes), maar dat kostte veel tijd. Dus heb ik de twee pijpen besteld bij Tuynder art nr 60669663 (kort) en 60669664 (lang). Brutoprijzen zijn niet kinderachtig: 216, resp. 262 euro ex. Maar je krijgt vast wel korting bij Tuynder..
Ook nog pakking erbij bestellen (73503584) (3,6 euro bruto ex). Bij mij heb ik ook ook de verroeste ophanging beugel moeten aanschaffen (maar daar kom je pas achter als je de boel demonteert..). Bij mij was er ook nog aan gelast.. Dus overwegen die meteen mee te bestellen (beugel 55186985) a 24 euro bruto ex.
Uitdaging is de bouten/moeren van de oude piipen los te krijgen. Als je met een Gamma dopsleutel setje werkt voorspel ik veel sleutel 'plezier' want ik meen me te herinneren dat het bv nodig is om een lange slagafstand tot de dop nodig is om deze te kunnen draaien. De oude moeren kon ik helaas niet bestellen bij Tuynder, daarvoor moet je naar de garage/geredschapzaak (zoals Kruijt.).
Op zich stelt de klus niet zo veel voor, dus aan garageterief loop je niet leeg (< 1 uur schat ik in)
Hoop dat je hier wat aan hebt,
Hugo
Ook nog pakking erbij bestellen (73503584) (3,6 euro bruto ex). Bij mij heb ik ook ook de verroeste ophanging beugel moeten aanschaffen (maar daar kom je pas achter als je de boel demonteert..). Bij mij was er ook nog aan gelast.. Dus overwegen die meteen mee te bestellen (beugel 55186985) a 24 euro bruto ex.
Uitdaging is de bouten/moeren van de oude piipen los te krijgen. Als je met een Gamma dopsleutel setje werkt voorspel ik veel sleutel 'plezier' want ik meen me te herinneren dat het bv nodig is om een lange slagafstand tot de dop nodig is om deze te kunnen draaien. De oude moeren kon ik helaas niet bestellen bij Tuynder, daarvoor moet je naar de garage/geredschapzaak (zoals Kruijt.).
Op zich stelt de klus niet zo veel voor, dus aan garageterief loop je niet leeg (< 1 uur schat ik in)
Hoop dat je hier wat aan hebt,
Hugo