thermostaat, distributie, grill, spiegel en velgen

Discussie en vraagbaak over Thesis
Vogelaar

Re: thermostaat, distributie, grill, spiegel en velgen

Unread post by Vogelaar »

Sorry voor de late reactie.

De zelfdimmende binnenspiegel is aangesloten op de al aanwezige bedrading.
De thermostaat koste ca. € 45,-
HBP

Unread post by HBP »

die van mij stopt bij 85 á 87.. -3 buiten is met de rijwind erbij snel -10 tot -13
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
gergely

Unread post by gergely »

Dus ook weer niet zo ongewoon langzaam op temperatuur.... wel vreemd, die uitschieters...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
GerritH

Unread post by GerritH »

Eh, -3 met rijwind blijft -3. Je refereert aan de gevoelstemperatuur, maar een auto heeft geen gevoel, zelfs een Thesis niet :). Anders zou je tijdens het rijden de temperatuur zien dalen, evenredig met de toename van de snelheid en dat is niet zo.
HBP

Unread post by HBP »

je hebt helemaal gelijk.. stomme fout van mij :) .

gelukkig wordt het volgende week weer een stuk warmer :)
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
karel

Unread post by karel »

Nou, zo fout was het nou ook weer niet. Een auto heeft wel degelijk gevoel in de zin dat de omgevingstemperatuur een bepaalde objectieve waarde kan hebben, maar verdampingswarmte van regenwater bijvoorbeeld, kan door rijwind meer of minder effectief afgevoerd worden bij die bepaalde objectieve temperatuur. Het koelend effect van een natte radiator varieert wel degelijk anders met de rijwind dan een droge. Met sneeuw wordt het helemaal interessant. Sneeuw op een radiator absorbeert eerst smeltwarmte en dan verdampingswarmte. Zo heeft sneeuw van 0 graden een veel groter koelend effect dan droge lucht van 0 graden, zeker als de rijwind steeds verse sneeuw op de radiator deponeert.

In die zin is gevoelstemperatuur toch een aardig begrip omdat men daarin met effecten rekening probeert te houden die soms ook relevant zijn voor een auto, ook al heeft een auto geen gevoel.

het verschil tussen objectieve- en gevoelstemperatuur wordt veroorzaakt door
1. in- en uitstraling van warmte, zoals bijvoorbeeld ook voor een auto relevant is: hoe vaak staat u niet 's morgens na een heldere nacht aan de autoruiten te krabben terwijl het nog niet eens echt gevroren heeft, of is de auto snikheet in de zon bij 15 graden objectieve buitentemperatuur?
2. groter warmtegeleidend vermogen van bewegende, ten opzichte van stilstaande lucht; voor mens en auto relevant terwijl een auto bovendien zijn eigen wind creeert als hij rijdt.
3. verdampingseffecten van de huid, zoals die varieren met windsnelheid: inderdaad minder relevant voor een auto; huid is altijd enigszins vochtig - lak niet.
4. verdampingseffecten van natte huid, zoals die varieren met windsnelheid in de regen: wel relevant voor auto, zie boven.
en vast nog een aantal factoren die me niet te binnen schieten, zoals de vergeten trouwdag (niet relevant voor diva).
gergely

Unread post by gergely »

Ik wist het.. ik wist het ... ik wist het: onze Diva heeft gevoel!! (QED)
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”