Centrale deurvergrendeling

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
lancianilis

Centrale deurvergrendeling

Unread post by lancianilis »

Hallo,

Wie kan me helpen?
Ik heb sinds kort een lancia kappa gekocht.
Wanneer ik deze auto op slot wil doen met mijn afstandbediening dan blijft mijn linkerachterportier open?
Je hoort de CV dicht gaan van alle deuren maar van dit portier gaat de vergrendeling gelijk weer open.
Wanneer ik de CV met de sleutel op slot draai gebeurt dit niet!
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Mvg Niels
Jan Hoornstra

Re: Centrale deurvergrendeling

Unread post by Jan Hoornstra »

Niels,

Ik denk dat het slot net iets te zwaar gaat, als je met de sleutel de auto op slot doet krijgt hij misschien net even
wat langer signaal om dicht te gaan dan met de afstandbediening. Dus denk ik dat je het slot en het mechanisme moet
smeren . Je deurpaneel er even af en alles goed in het vet.

succes, Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
lancianilis

Unread post by lancianilis »

Hallo Jan,

ok, dus dat is dus niet ff simpel en zeker dat ik die deurpanelen eraf moet halen pfffff:)
het rare ervan is dat ik in me auto zit en de afstandbediening indruk dan gaat alleen me bijrijderskant op slot????
met de sleutel gaat alles wel op slot, maar als ik dan buiten de auto sta gaat die de ene keer wel op de afstandbediening open en de andere helemaal niks?.
Dat zal ik dan altijd maar blijven doen met de sleutel want als ik die panelen eraf moet halen krijg ik die nooit netjes meer terug hahahha(ervaring van andere auto) en blijf je dat altijd zien:)

Maar bedankt voor je reactie.

Gr niels
Spy

Unread post by Spy »

in het ergste geval is je electronica t.p. kapot. Komt veel voor.
Space

Unread post by Space »

Redelijke kans dat na een paar dagen en ander weer type (zal nog wel even duren....) het probleem zichzelf weer oplost.....
Heb het zelf nu dacht ik 2x gehad in 5 jaar bezit Kappa. Kan me 1 keer iets vaag herinneren, de linker achterdeur (en alle andere deuren?) een paar keer van binnen met de hand open en dicht gedaan.) Volgend dag of zoiets? vanzelf weer alles ok....
-
Niet alleen de Lybra's maar ook de Kappa's zijn uitgerust met S.H.I.T (Self Healing Italian Technology! (ergens hier op het, dacht ik Lybra forum gelezen..))
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”