helaas wil mijn Lancia op het moment niet doen waarvoor hij gemaakt is.
Het probleem zit hem bij mij in de ruitenwissers in alle standen weigert hij voor en ook de ruitensproeier doet niks.
Van de achterruitenwisser durf ik het niet te zeggen hiervan is de motor helaas overleden.
tevens geeft de verwarming geen teken van leven in alle standen
gemeten en deze krijgt geen spanning heeft iemand een idee waar ik kan gaan beginnen met zoeken.
alvast bedankt Koen
storing in de ypsilon
Re: storing in de ypsilon
Hoi Koen,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en heb me rot gezocht wat het was. Uiteindelijk heeft mijn garage het gevonden en het bleek in de zekerskast te zitten. Deze maakte een slecht contact. door een blokje achter de de zekeringsplaat te zetten maakt hij weer contact en deed alles het weer. is tijdelijke oplossing maar het houdt nog steeds. Moet eens achter sloop exemplaar aan. Je kan hier het beste achterkomen door je wissers aan te zetten en met je hand vanachter wat druk op het zekeringspaneel uit te oefenen. Succes ermee ik hoop dat je er wat aan hebt.
Menno
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en heb me rot gezocht wat het was. Uiteindelijk heeft mijn garage het gevonden en het bleek in de zekerskast te zitten. Deze maakte een slecht contact. door een blokje achter de de zekeringsplaat te zetten maakt hij weer contact en deed alles het weer. is tijdelijke oplossing maar het houdt nog steeds. Moet eens achter sloop exemplaar aan. Je kan hier het beste achterkomen door je wissers aan te zetten en met je hand vanachter wat druk op het zekeringspaneel uit te oefenen. Succes ermee ik hoop dat je er wat aan hebt.
Menno
Menno
Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
Wat jouw achter ruitenwisser betreft, ik had hetzelfde probleem, toen het rubber omhulsel van de kabels van achterklep naar binnenkant carosserie open gesneden omdat ik een kabelbreuk verwachtte. Het water spoot eruit en het bleek dat 3 kabels waren geknapt waaronder de voeding van de ruitenwissermotor.Het water kwam van de slang van de ruitensproeier die ook door de rubberslang loopt.kabels aan elkaar gemonteerd en alles werkt weer.misschien iets om naar te kijken, ik had nl ook diverse storingen door de kortsluiting achterin.
succes. Paul
succes. Paul
bedankt voor het meedenken ik ga toch eens naar de twee opties kijken het zou inderdaad allebei kunnen zijn want de kachelzekering en de ruitenwisserzekering zitten boven elkaar. jullie horen het van me
Hoezee ik heb weer een werkende kachel en een werkende ruitenwisser het bleek het relais te zijn die aan de achterkant van de zekeringenkast zit.
het relais dat storing gaf :relais hierbij is alleen 87a niet ingebruik.
met een vervangende van hella erin en nu werkt alles weer
het relais dat storing gaf :relais hierbij is alleen 87a niet ingebruik.
met een vervangende van hella erin en nu werkt alles weer