Weinig actie meer hier 8-)

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Space

Weinig actie meer hier 8-)

Unread post by Space »

Het valt mij op dat er weinig leven meer is op het Kappa forum....
Blijkbaar hoe ouder hoe beter! De oude "dames en heren" doen het blijkbaar nog zeer goed! (tu)
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Spy

Re: Weinig actie meer hier 8-)

Unread post by Spy »

Jep zeer fijne betrouwbare auto's. Mijn hart gaat uit naar een Thema (III) maar de Kappa is kwalitatief gewoon veel beter
loh

Unread post by loh »

Space,
na een tijd van veel problemen (mag ook wel bij 350k) nu weer rust aan het front. Het niet starten bleek te liggen aan de sensoren van nokkenas en krukas, langsgeleiders vervangen, vlinders van de voortrein idem, vering en dempers
verwisseld door goede exemplaren van een donorauto. Eerst was er een gierend geluid alsof turbo of alternator aan vervanging toe waren, sinds de vervanging van de distributieriem ivm.de reparatie van de sensors is ook dat verholpen. Dus weer een tevreden klant zonder problemen. Het gaat mij aan het hart als ik eraan denk dat het eens toch wel ophoudt. Na de 2 CX-en diesel turbo 2 die ik gloedje nieuw uit de showroom haalde vind ik deze Kappa 2.4 JTD de fijnste auto. En ik heb toch heel wat merken gereden. Het forim blijf ik wel volgen. Groetjes.
Space

Unread post by Space »

Wat zijn "langsgeleiders" en vlinders........die laatste zie ik normaal wel eens in de tuin...:D
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
loh

Unread post by loh »

Langsgeleiders of reactiestangen achteraan, vlinders noemen ze de achterste bevestiging van de triangel in de voortrein. Dat zijn rubbers met hun metalen behuizing die met veel fantasie inderdaad de vorm hebben van een vlinder, nl.een bus met twee zijstukken met boutgaten. Sorry ik kan het niet duidelijker uitdrukken. Deze zaten zo vast dat zelfs een brander niet hielp. Ze moesten het metaal doorslijpen en het rubber wegbijtelen.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”