Welk interieur past in Lancia Ypsilon 2000

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
johankostermans

Welk interieur past in Lancia Ypsilon 2000

Unread post by johankostermans »

Hallo iedereen,

Ik heb een Lancia Ypsilon LX van 2000 gekocht.
Nu is mijn bestuurderstoel wat beschadigd en ik ben op zoek naar een andere stoel.

Het betreft een beige alcantara interieur.

Maar past een interieur (stoelen en/of bank) van een jongere Ypsilon ook in mijn Ypsilon?
Een zwart of beige leren interieur is ook wel mooi. In ieder geval wil ik de voorstoelen dan vervangen en als de achterbank dan ook mocht passen die ook natuurlijk.

Heeft iemand anrwoorden op mijn vragen?
Weet iemand waar ik deze kan vinden?
koentje

Re: Welk interieur past in Lancia Ypsilon 2000

Unread post by koentje »

Ik kan je een deel opweg helpen.
het verhaal van de versleten alcantara op de bestuurdersstoel herken ik dat heb ik zelf ook gehad.
(mijne is van voor de facelift uit 2000) en heb toen een gefacelifte set erin gezet van de sloop.
van alcantara naar leer.
alleen kan volgens mij niet een set van een nieuwer model erin gezet worden.

succes ermee
Koen

Re: Welk interieur past in Lancia Ypsilon 2000

Unread post by Koen »

Voor mezelf sprekend :) : ik zou naar een 'bekledingsbedrijf' gaan en vragen wat het kost om (waarschijnlijk) enkel de zitting opnieuw te bekleden met beige Alcantara (leuning nog OK ?)
Je bent blijkbaar sowieso bereid om stoelen en bank eruit te halen : zodus kan je tegen dat stofferingsbedrijf zeggen dat je de stoel zo aanbiedt. Zonder auto er omheen... ;)
Scheelt in prijs : zij moeten de stoel er dan niet meer uithalen en terugplaatsen.

Voor- en nadelen :
Min :
- nieuwe beige Alcantara voor de zitting die misschien licht afwijkt qua kleur van de leuning
- prijs voorlopig onbekend, maar eens gevraagd is het duidelijk hoeveel het kost voor nieuwe bekleding van enkel de zitting

Plus :
+ je hoeft geen x-aantal sloperijen af te rijden / rond te bellen / mailen (LX'en met leder zijn niet dik bezaaid)
+ geen 2x uitbouwen en 1x inbouwen van voor- en achterzetels
+ zijpanelen (voor en achter) en dashboardbekleding zijn in harmonie met de zetels. Tenzij je die ook nog eens 2x gaat uitbouwen en 1x inbouwen (aiai : ik zie de klipjes al in het rond springen...)
+ prijs voor een heel interieur bij een sloperij : onderhandelbaar ?

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”