Eindelijk een Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Darwinkel

Eindelijk een Thesis

Unread post by Darwinkel »

Beste forumleden. Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jan Pieter Darwinkel.
Na 8 jaar met heel veel plezier in een Lancia Kappa 2.4 LS te hebben gereden is het dan zover.
Vandaag ga ik mijn eerste Lancia Thesis 2.4 Emblema Comfortronic met Poltrona Frau bekleding ophalen.
De Thesis is van februari 2003 en heeft slechts 135.000 km gereden.
Ik ben heel benieuwd naar het praktijkverbruik van de Thesis.
De Lancia ziet er prima uit. Ik ben nog wel op zoek naar een expert die een forse kras in het leer van de bijrijderstoel kan wegwerken c.q. het leer kan vervangen.
Ik verheug me al op mijn eerste Thesis treffen. Ik heb al hele mooie plaatjes voor de SS Rotterdam gezien.

Groeten,

Jan Pieter
Blokkie

Re: Eindelijk een Thesis

Unread post by Blokkie »

Hallo Jan Pieter,

gefeliciteerd met je aankoop. Ik wens je veel mooie kilometers met jouw diva. Schrik niet meteen van de kleine dingen die ze af toe op haar dashboard laat zien. Vaak lost zich dat zelf op of via dit forum kan je wel een oplossing vinden. Komend jaar zijn er weer Thesis bijeenkomsten. In Nederland in juni (hou het forum in de gaten) en zeer waarschijnlijk in september weer in Duitsland (kijk daarvoor op het Duitse forum rond maart). Oh ja, 3 januari is het eerste Thesis Treffen in Griekenland, maar dat zal voor de meesten wel te ver weg zijn. Kijk ook eens op mijn Facebook pagina en op de website www.thesis-treffen.de. Als je de Duitse taal machtig bent, dan vind je ook daar een schat aan informatie.

Een foto van je diva zou ook leuk zijn....
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Rino

Unread post by Rino »

Dag Jan Pieter,

mijn complimenten met de aanschaf van de Thesis en welkom op het forum. Hier staat heel wat geschreven waarvan ik hoop dat je het nooit nodig zal hebben. Door ervaringen te delen help je collega Thesis-rijders verder en maak je vrienden.

Je zoekt een expert die een forse kras in het leer kan wegwerken. Ik was onlangs op uitnodiging van Lancia Club Nederland bij Color Glo in Zevenaar. Ik heb daar kunnen zien dat beschadigingen in leer buitengewoon goed te repareren zijn. Dure tijdrovende vervanging van het beschadigde deel is niet nodig. Ondertussen heb ik reparaties gezien van zwaar beschadigde witte leren voorstoelen van een Lancia K coupé die er nu weer helemaal goed uitzien. Color Glo heeft verschillende vestigingen in Nederland en als het moet komen ze bij jouw thuis. www.colorglo.nl
Mocht je beroep doen op die jongens dan lezen we hier graag jouw bevindingen.

De volgende Thesis-bijeenkomst BeNe2013 zal zoals de twee vorige opnieuw de 1ste zaterdag van juni doorgaan. Concreet betekent dit 1 juni 2013.

Succes, Rino
karel

Unread post by karel »

Het praktijkverbruik van de Thesis 2.4 Diesel.

Daar stel je een flinke vraag - zoveel thesissen zoveel rijstijlen. Want daar hangt het vanaf, je rijstijl.

Ik kan je mijn ervaring geven: ik rijd regelmatig van Amsterdam naar midden Frankrijk. Dan zie je alle soorten wegen, alle soorten weer en alle soorten files. Wat snelheid betreft ben ik nogal braaf aangelegd, ik rij gewoon zo hard als ter plaatse mag. Ik rijd dan over 725 kilometer gemiddeld 1 op 17. Ik heb gemerkt dat de banden wel wat uitmaken (nu bij mij Michelin Energy Saver - komen niet als allerzuinigste uit de tests, maar geven een redelijke balans van zuinigheid / comfort / geluid). Voor ik die monteerde zat ik op 1 op 15,6 maar toen reed ik ook met zachtere banden.

Rond de 120 maakt een paar km/u sneller of langzamer opvallend veel uit. Bij 100 km/u constante snelheid zijn waarden boven de 1 op 20 gemiddeld over zeg 100 km heel goed te realiseren. Bij 130 kom ik niet veel verder dan 1 op 16. Alle verbruikscijfers volgens de boordcomputer. Ik geloof niet dat ze ver naast de werkelijke waarden zitten, want het klopt heel aardig met wat ik aan het eind van de rit naar Fr moet tanken. Ik rij meestal 125 op de teller waar je 120 mag, enz., om de afwijking van de snelheidsmeter een beetje te compenseren. Heen en weer van Amsterdam naar Parijs op één tank is heel goed haalbaar, en je hoeft er niets geks voor te doen.

Ik zou wel eens willen weten wat de bandenspanning is die men op dit forum aanhoudt. Ik zag laatst bij een pompstation bij een nieuwe luchtpomp onze thesis op de lijst staan met een aanbevolen bandendruk van 2.5 voor en 2.8 achter. Dat is veel hoger dan ik tot dan toe gewend was, ik zat vroeger tussen de 2.2 en 2.5. Ik heb het geprobeerd en haal nu met gemak de vermelde 1 op 17 over alles gemiddeld. Ik heb ook de indruk dat het weggedrag verbeterd is met de hogere bandendruk, met name de stabiliteit in bochten.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”