Beste mensen,
ik overweeg de sneeuw op te zoeken en wil alles goed voorbereiden, incl de Diva, dus ... sneeuwkettingen...
De standaard bandmaat 215/60*16.
Moet ik nog op iets speciaals letten mbt de sneeuwkettingen en de Thesis?
Volgens de ANWB zijn de Pewag Servo (RS75) het beste in grip en gebruik. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast dank voor jullie reactie....
Welke sneeuwkettingen voor 215/60 * 16
Welke sneeuwkettingen voor 215/60 * 16
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Re: Welke sneeuwkettingen voor 215/60 * 16
Ben na veel ellende met andere kettingen ook bij deze uitgekomen en ze bevallen heel erg goed.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Re: Welke sneeuwkettingen voor 215/60 * 16
Gergely,
ik ben met de Thesis en GOEDE WINTERBANDEN op skivak altijd goed door de sneeuw kunnen komen zonder sneeuwkettingen. Die auto rijdt onvoorstelbaar goed door sneeuw.
Vorige winter toen iedereen zowat stil stond tijdens de klim naar Val Thorens kon ik vol geladen normaal doorrijden. De tractiecontrole greep goed in. Echter de Franse politie blokkeerde de weg en verplichtte iedereen om sneeuwkettingen te monteren. Die krengen waren na 50 meter al aan flarden en beschadigden bovendien één van de spatborden. Dus weg met die kettingen en verder door naar boven zonder. Vrees dat de politie me achterna kwam hoefde niet want ze reden echt niet in een Thesis
Binnenkort rij ik er weer heen. Benieuwd of ze daar nog staan.
Ik denk om de Autosock (http://www.easygrip.be/autosock.html) mee te nemen om de politie tevreden te stellen zonder te moeten klooien met die koude kettingen. De autokousen zijn makkelijk zat te monteren.
Veilige reis ! Rino
ik ben met de Thesis en GOEDE WINTERBANDEN op skivak altijd goed door de sneeuw kunnen komen zonder sneeuwkettingen. Die auto rijdt onvoorstelbaar goed door sneeuw.
Vorige winter toen iedereen zowat stil stond tijdens de klim naar Val Thorens kon ik vol geladen normaal doorrijden. De tractiecontrole greep goed in. Echter de Franse politie blokkeerde de weg en verplichtte iedereen om sneeuwkettingen te monteren. Die krengen waren na 50 meter al aan flarden en beschadigden bovendien één van de spatborden. Dus weg met die kettingen en verder door naar boven zonder. Vrees dat de politie me achterna kwam hoefde niet want ze reden echt niet in een Thesis

Binnenkort rij ik er weer heen. Benieuwd of ze daar nog staan.
Ik denk om de Autosock (http://www.easygrip.be/autosock.html) mee te nemen om de politie tevreden te stellen zonder te moeten klooien met die koude kettingen. De autokousen zijn makkelijk zat te monteren.
Veilige reis ! Rino