Accu's helemaal leegleeg

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Re: Accu's helemaal leegleeg

Unread post by HBP »

oef, dan zou ik het niet weten. Bij mij heeft het prima gewerkt toen ik een platte accu had.

Probeer eens de startkabels aan de startmotor te hangen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
krammer

Unread post by krammer »

Starkabels aan de startmotor hangen lijkt me geen goed advies.
wellicht is de sigarenaansteker gezekerd en doorgeslagen bij het opladen via deze aansluiting; immers als je acc plat is, trekt ie maximaal vermogen, dus evenveel als de lader aankan (vaak zo'n 4-6 amp). Het is de vraag of de zekering dat aankan. Dat zou ook verklaren waarom deze methode wel werkt bij anderen: als je accu niet helemaal plat staat en je laadt via de aansteker, dan gaar er veel minder stroom door de zekering en dan houdt ie het. Ik zou de eerder vermelde optie te onderzoeken waar de dikke kabel aankomt onder motorkap en daar de laadkabel op zetten.
sterkte, Hugo
koen_

Unread post by koen_ »

misschien denk ik te simpel, maar ... waarom zo ingewikkeld allemaal ?

als de accu compleet leeg is kun je die toch net zo gemakkelijk volledig loskoppelen en (al dan niet buiten de auto) gewoon aan de acculader leggen ?
Daarna weer erin, de accupolen aansluiten, en laten inleren ... ( 90 sec contact aan, dan 90 sec uit, starten en een paar minuten stationair laten draaien )

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
krammer

Unread post by krammer »

Blijkbaar heb je de feed niet helemaal gelezen en/of rij je wellicht niet in een Thesis. De accu zit achterin en de kofferbak gaat niet meer elektrisch open bij een platte accu. En als de sleutel ook niet handmatig openen mogelijk maakt is het probleem dus wel wat ingewikkelder. Dus je denkt inderdaad wat simpel zoals je zelf al zegt...
massimoLT

Unread post by massimoLT »

Het zou kunnen zijn dat de accuonderbreker op de accu gedeactiveerd is waardoor je vanuit de auto niks naar de accu krijgt.
Ik denk dat je toch via je kofferbak bij de accu zal moeten komen.
Of nog proberen op het verdeelblok achter de abs pomp spanning te zetten en kijken of er leven in komt.
Al is het om de kofferbak te openen.
Dat verdeelblok is een klein zwart kasje waar twee dikke plus kabels op aangesloten zitten.

Ik heb vanmiddag ook nog een van de hardnekkige storingen opgelost.
Al een enige tijd de melding Abnormale voltage op de connect.
Blijkt een slechte massa strip van de versnellingsbak naar het chassis.
Deze was geheel groen en heel broos.
Je kan het snel zien. Deze zit achter het linker voorwiel en zwart kapje.
Waarschijnlijk een oorzaak van meerdere storingen.
Misschien een tip voor meerdere om naar te kijken

Mvg Massimo
koen_

Unread post by koen_ »

Aha, ik rij idd geen thesis, maar het oudere en kleinere zusje en wist niet dat ook de hoofdaccu in de achterbak zat ...

... zie het maar als een ( in dit geval mislukte ) poging tot positief meedenken :S ...

gezien de precaire electronica in zo'n thesis zou ik niet graag gaan experimenteren met allerlei schakelingen, maar vooral inzetten op de noodprocedure om toch bij die accu te komen ... ( slot verwarmen met fohn ?? , kan de achterbank gedemonteerd ?? )

good luck ....

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
mjavanderwal

Unread post by mjavanderwal »

Beste forumleden,

Inmiddels heb ik de wegenwacht laten komen en na het probleem uitgelegd te hebben van het niet te openen kofferdeksel heeft de wegenwacht spanning gezet op de auto door een plus-startkabel vast te maken bij het zekeringenkastje rechtsvoor (als je voor de neus van de auto staat), op het punt waar de stroomkabel het kastje binnenkomt, en vervolgens de min te zetten ergens linksachter onder de motorkap, onder het schutblad dat losgeschroeft moest worden. Vervolgens werkte de centrale vergrendeling weer en kon de wegenwacht via de achterkant de accu direct opladen. Nadat deze weer enigszins stroom had werkte ook de oplader via de sigarettenaansteker meteen... Jammer dat deze niet te gebruiken bleek toen ie echt nodig was...

Mijn tip als je zelf niet de stroompunten onder de motorkap wilt (of durft te) zoeken: gewoon de wegenwacht erbij halen om de centrale vergrendeling weer in werking te stellen. Het bleek uiteindelijk allemaal een fluitje van een cent.

gr Michael
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”