lybra waarschuwingslampje
lybra waarschuwingslampje
Hallo mede lancia rijders na een aantal omzwervingen toch maar weer terug bij de lybra er is gewoon weinig wat zo lekker rijd... maar na aanschaf van mijn lybra sedan 1800 type 1 is wel direct weer een klein probleempje.. toen ik de auto kocht kreeg ik een direct een kapotte lamp melding na wat wat onderzoek bleek het het kenteken lampje te zijn die inderdaad doorgebrand was.. nieuw lampje gekocht doet het nog niet er staat geen spanning op het draadje dus draadje los geknipt onder de kofferklep doorgelust met het andere kant draadje en voila licht... maar de melding blijft lamp defect op de console hoe los ik dit op...
-
Re: lybra waarschuwingslampje
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij deden ze het beide niet maar bij meten had ik wel op 1 voeding.
Voor de kentekenverlichting heb je aan iedere kant een voeding, die apart worden gecontroleerd door het systeem. Dus doorlussen van de ander zorgt ervoor dat ze allebei branden maar lost de melding niet op.
Bij mij was het dus een draadbreuk in de rubber verbinding tussen de kofferdeksel en de auto van de nul en één voeding. Dat heeft een garage toen gemaakt tijdens een beurt.
Maar het lijkt mij te doen om dit zelf te repareren, als je een beetje handig bent met een soldeer bout tenminste (:P)
Misschien heet Dick nog een tip?
Voor de kentekenverlichting heb je aan iedere kant een voeding, die apart worden gecontroleerd door het systeem. Dus doorlussen van de ander zorgt ervoor dat ze allebei branden maar lost de melding niet op.
Bij mij was het dus een draadbreuk in de rubber verbinding tussen de kofferdeksel en de auto van de nul en één voeding. Dat heeft een garage toen gemaakt tijdens een beurt.
Maar het lijkt mij te doen om dit zelf te repareren, als je een beetje handig bent met een soldeer bout tenminste (:P)
Misschien heet Dick nog een tip?
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
oke dus in mijn geval is het het linker draadje dat geen spanning geeft en word het dus een kwestie van "volg de draad"
de melding is op geen enkele manier op te lossen dan de kabel te repareren?
want dat kan een aardige klus worden zou eerst de breuk moeten vinden
de melding is op geen enkele manier op te lossen dan de kabel te repareren?
want dat kan een aardige klus worden zou eerst de breuk moeten vinden
Tja, volg Hans' advies zou ik zeggen... Kijk of er prik is achter de zekering onder het dashboard en zo ja, zit er op de knik bij het scharnier van het kofferdeksel mogelijk een breuk in de kabel. Het wordt even rommelen met een 12V spaningzoeker of AVO metertje, maar moet te doen zijn. Vervolgens met een AMP-tang of soldeerbout aan de slag... Hans, ik kan er ook niet meer van maken (:P)
Het wordt even klussen
B)-
Het wordt even klussen

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
BEDANKT vanochtend vroeg opgestaan en inderdaad kabelbreuk op het schanier
Gefixed en geen meldingen meer en lampje brand
Thanks
Gefixed en geen meldingen meer en lampje brand
Thanks