U concludeert te snel. Ik zei niet dat ze op de sloop terechtkomen omdat ze slecht zouden zijn. Het is in Nederland gewoon een feit dat auto's (en zeker de Italiaanse) na een jaar of 12 voor bijna niemand meer interessant zijn en dus gaan ze naar de sloop of Afrika of Oost-Europa. Mijn bijna 16 jaar oude Delta (zeldzame GT-versie met Recaro) met slechts 213.000 km en een kerngezonde motor wilde niemand meer hebben (mechanisch moesten er wel wat onderdelen vervangen worden). Zelfs de export niet (het is een Lancia; dus geen onderdelen verkrijgbaar in Afrika) en ook nog eens te oud; sommige Afrikaanse landen schijnen een hogere importheffing op te leggen voor auto's ouder dan een jaar of 10...
Oudere auto's zouden naar jonge mensen moeten gaan maar de verzekering en houderschapsbelasting zijn zo hoog geworden dat alleen de kleinere karretjes voor deze groep nog interessant zijn. Om maar te zwijgen over het feit dat veel jonge mensen nog al over het paard getild zijn en niet eens omkijken naar zo'n oude brik. En dan de benzina. Ook ik kan beamen dat de 5-cylinder 2.0 automaat uit Rivalta di Torino nog net geen probleemdrinker is maar toch zeker wel een gezelligheidsdrinker...Nog een reden voor het gros van de Olandesi om hem niet te kopen.
Weet iemand overigens hoeveel Lybra's er in Nederland verkocht zijn, van de Thesis waren het er 307...
de ellende begint...
Re: de ellende begint...
eigenlijk wel een interessante vraag ...Weet iemand overigens hoeveel Lybra's er in Nederland verkocht zijn, van de Thesis waren het er 307...
google geeft (via database "Autoweek") snel het antwoord :

in totaal dus 3475, waarvan het leeuwendeel in 2000, daarna wordt hij al snel exclusief
(van de Thesis inderdaad verrassend weinig, volgens deze database 343 ....)
dus .... koesteren die lancia's

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
En van die circa 3500 is geloof ik 60% SW en 40% sedan. Ben benieuwd hoeveel Comfortronic's er zijn... Ik kan mij overigens herinneren dat ik ooit eens de preciese aantallen heb gezien van alle type Alfa's en/of Lancia's in Nederland, weet alleen niet meer waar. Maar moet ongetwijfeld ergens van de RDW afkomstig zijn geweest.
-
Ik trek mijn woorden terug 

Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Ik denk dat er héél weinig Comfortronics zijn geweest want na het eerste leveringsjaar zijn die ergens medio 2000 al uit productie genomen om volstrekt onduidelijke redenen. Een collectors item dus! Niet verkopen bij Markrplaats maar bij Christie's 
B)-

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Heb hetzelfde probleem gehad en met wat ijzerdraad en een paar gaatjes de zaak gerepareerd. Bij mij werkte dat een paar maanden (maar heb de 'officiële lybra-forum-methode' niet geprobeerd :$). Ik ben erachter gekomen dat de knopjes zelf precies hetzelfde zijn als die van de raambediening en ik was bij iemand die een slooplybra had staan (voor een radio, zie ander topic....) en die had ook nog wel wat goede knopjes liggen. Welliswaar met een raam-icoontje en niet met de achterklep-icoon, maar als ik aan het knopje trek zie ik dat toch niet....

-
6 jr geleden hetzelfde probleem gehad. Gewoon bij de dealer laten vervangen; kosten waren als ik het mij goed herinner rond de €35.
Was vandaag bij Van Neerijnen in Utrecht.
De offiiciele schakelaarunit voor de achterklep is er in 4 varianten, afhankelijk of je traction control en/of andere electrische/electronische fratsen op je Lybra hebt. Ik zou de meest eenvoudige unit nodig hebben maar deze kost EUR 128,-- (slik).
Ik ga voor tweedehands of zelf repareren...
De offiiciele schakelaarunit voor de achterklep is er in 4 varianten, afhankelijk of je traction control en/of andere electrische/electronische fratsen op je Lybra hebt. Ik zou de meest eenvoudige unit nodig hebben maar deze kost EUR 128,-- (slik).
Ik ga voor tweedehands of zelf repareren...