batterij
-
batterij
ik heb een kappa sw uit 1998
reed een week geleden naar de winkel en plots was de batterij leeg
na hat plaatsen van een nieuwe batterij reed ik naar huis en na een uurtje wilde ik weer vertrekken maar weer hetzelfde probleem
heb de batterij laten uitlezen en de batteriuj was vol
plaatste hem terug en hij deed het weer nu 3 dagen later reed ik 100 km stopte aan een tankstation en toen ik wilde terug vertrekken deed hij plots weer niks meer
heeft er iemand een tip
vriendelijke groeten
morbid angel
reed een week geleden naar de winkel en plots was de batterij leeg
na hat plaatsen van een nieuwe batterij reed ik naar huis en na een uurtje wilde ik weer vertrekken maar weer hetzelfde probleem
heb de batterij laten uitlezen en de batteriuj was vol
plaatste hem terug en hij deed het weer nu 3 dagen later reed ik 100 km stopte aan een tankstation en toen ik wilde terug vertrekken deed hij plots weer niks meer
heeft er iemand een tip
vriendelijke groeten
morbid angel
Re: batterij
Voor de duidelijkheid:
hoor je de startmotor rond draaien, tijdens starten?
Is de accu juist en goed strak verbonden met de kabels?
Hoe is de accu gemeten? Alleen een voltmeter voldoet niet. 12V meten is een indicatie of de accu in orde is.
Een capaciteitsmeter (broodrooster-achtig apparaat) gebruiken als tester of nog beter: een electronische accu tester gebruiken.
hoor je de startmotor rond draaien, tijdens starten?
Is de accu juist en goed strak verbonden met de kabels?
Hoe is de accu gemeten? Alleen een voltmeter voldoet niet. 12V meten is een indicatie of de accu in orde is.
Een capaciteitsmeter (broodrooster-achtig apparaat) gebruiken als tester of nog beter: een electronische accu tester gebruiken.
-
batterij is gemeten bij auto5 en je hebt niks meer van lichtjes op de dashboard heeft 3 dagen goed gestart en vandaga staat hij weer stil nadat men man ermee naar rekkem reed van oostende naar rekkem toen hij weer wilde starten na 15 min doet hij weer niks meer is een nieuwe batterij van zaterdag
-
zoeken een oplossing iemand heeft gezegd de battarij loskoppelen en weer aankoppelen dit is zaterdag gelukt zou het een slecht contact kunnen zijn tussen de accu en de auto ?
Daarom vraag ik mij af of de accupolen goed zijn aangesloten.
Als je de aders los op de polen legt zou je denken dat er ook contact is, maar dat is niet zo!
Kijk ook eens naar de andere kant: of de min aansluiting goed aan het chassis vast zit.
Hoor je de startmotor draaien of is het doodstil??
Zit de bendix vast: met een hammer een klap geven, maar ik denk dat je het in de aansluitingen moet zoeken.
Als je de aders los op de polen legt zou je denken dat er ook contact is, maar dat is niet zo!
Kijk ook eens naar de andere kant: of de min aansluiting goed aan het chassis vast zit.
Hoor je de startmotor draaien of is het doodstil??
Zit de bendix vast: met een hammer een klap geven, maar ik denk dat je het in de aansluitingen moet zoeken.
-
hoor de startmotor maar hij strat niet met dat er geen stroom is zogezegd ook sinds dat voorval gaat de radio niet meer en gaat de koffer niet meer open met de drukknop in het handschoenkastje zelfs niet met de nieuwe batterij
-
batterij losgekoppeld en weer aangsloten geen reactie
proberen op te starten met startkabels geen reactie
heeft er iemand een oplossing
vriendelijke groeten
proberen op te starten met startkabels geen reactie
heeft er iemand een oplossing
vriendelijke groeten
vrijwel zeker een brakke massa-verbinding
je kunt het beste alle verbindingen van de accukabels goed schoonschuren en opnieuw monteren met bijv zuurvrije vaseline
.. begin met de massakabel, zowel de accupool zelf, alsook de verbindingen aan de carrosserie en vooral die aan het motorblok
.. dan de plus-kabel en vooral de verbinding op de startmotor
Dik kans dat het probleem dan over is ...., anders is het contactslot verdacht
NB : mooie naam !! , wat moeten we ons voorstellen bij een ( belgische ) ziekelijke engel
??
.
je kunt het beste alle verbindingen van de accukabels goed schoonschuren en opnieuw monteren met bijv zuurvrije vaseline
.. begin met de massakabel, zowel de accupool zelf, alsook de verbindingen aan de carrosserie en vooral die aan het motorblok
.. dan de plus-kabel en vooral de verbinding op de startmotor
Dik kans dat het probleem dan over is ...., anders is het contactslot verdacht
NB : mooie naam !! , wat moeten we ons voorstellen bij een ( belgische ) ziekelijke engel

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
zal dat morgen eens proberen
antwoord op je vraag is men favo metal groep lol
antwoord op je vraag is men favo metal groep lol
Lol. Als ik me zou profileren met mijn favo metal artiest zou ik inloggen met "ayreon" .. en ik heet Dennis ...
Dus...
Btw, welkom op het forum "morbid Angel" .
Gezien de symptomen neig ik ook naar massaproblemen..
Dynamo is ook nog in orde?
Dus...
Btw, welkom op het forum "morbid Angel" .
Gezien de symptomen neig ik ook naar massaproblemen..
Dynamo is ook nog in orde?
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg